آزادی رقه و المیادین؛ 2 دستاورد استراتژیک در سوریه

تلویزیون سوریه از آزادسازی کامل شهر استراتژیک «المیادین» در استان دیرالزور واقع در شرق این کشور خبر می‌دهد. براساس این گزارش، ارتش سوریه در جریان آزادسازی این شهر ده‌ها عنصر تکفیری را به هلاکت رساند. شاهدان عینی اعلام کردند عملیات مین روبی از شهر المیادین آغاز شده است.گفتنی است، شهر استراتژیک المیادین پیشتر به محاصره کامل نیروهای سوری درآمده بود.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۴۲

یک منبع نظامی سوری گفت: ارتش سوریه و هم‌پیمانانش به طور کامل شهر المیادین در حومه دیر الزور را آزاد کردند. وی تاکید کرد: در میان شکسته شدن صفوف داعش یگان‌های‌ ما باقیمانده‌های آن را در شهر تحت تعقیب قرار داده‌اند. با این حال بعضی خبرها حکایت از درگیری‌های پراکنده بین ارتش و عناصر داعش در شهر المیادین و اطراف آن دارد و ارتش بخش‌های اعظم شهر را به دست گرفته است. شهر المیادین پایتخت نظامی داعش محسوب می‌شود چرا که مقر وزارت جنگ خلافت خودخوانده داعش در آنجا واقع بود .

از سوی دیگر نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا در سوریه اعلام کردند، خبر آزادی شهر الرقه امروز اعلام می‌شود و براساس توافق صورت گرفته، تروریست‌ها و خانواده هایشان از این شهر خارج می‌شوند. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع میدانی در سوریه تائید کردند
12 اتوبوس وارد محله «حاوی الهوی» در غرب شهر رقه شده‌اند تا تروریست‌های داعش را از رقه به حومه شرقی دیرالزور منتقل کنند. این اقدام همزمان با پرواز جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش آمریکا در آسمان شهر رقه، مقر اصلی داعش در سوریه اتخاذ شده است.

نیروهای سوریه دموکراتیک از چند ماه پیش عملیات نظامی گسترده‌ای را برای بیرون راندن داعش از این شهر آغاز کرده‌اند که اکنون دیگر کار به مراحل پایانی خود نزدیک شده است. شکست داعش در رقه ضربه بزرگ دیگری به این گروه بعد از آزادی شهر موصل عراق محسوب می‌شود. در همین راستا جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد ائتلاف ضدداعش تسلیم شدن تروریست‌های داعش در رقه را می‌پذیرد.

وی درباره توقف مذاکرات برای فراهم کردن گذرگاه امن جهت خروج غیرنظامیان از رقه گفت: اگر داعشی‌ها تسلیم شدند ما تسلیم شدنشان را می‌پذیریم اما تندروهایی در بین داعشی‌ها هستند که این مساله را نمی‌پذیرند و نمی‌گذارند غیرنظامیان خارج شوند و می‌گویند تا پای جان می‌جنگند.

ائتلاف آمریکا روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرده بود حدود 4000 غیرنظامی همچنان در رقه هستند و بیشترشان از سوی 300 تا 400 داعشی باقیمانده در شهر به عنوان سپر انسانی به کار گرفته می‌شوند. روز گذشته نوری محمود سخنگوی یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه گفت: نبردها در شهر رقه ادامه دارد لیکن پیروزی نهایی نزدیک است. بنا بر اعلام منابع خبری در 24 ساعت گذشته بیش از 100 عضو داعش در رقه همراه خانواده‌هایشان خود را تسلیم کرده و از رقه به مکان دیگری منتقل شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها