کارلوس کی‌روش و بلندپروازی‌های در دسترس

پرتغال، هلند، شیلی و سوئیس، حریفان تدارکاتی ایران

مدت‌ها بود،‌ کارلوس کی‌روش را متهم می‌کردند که برای حفظ جایگاه تیم ملی در رنکینگ جهانی با تیم‌های بزرگ جهان بازی نمی‌کند. به تفسیری روشن یعنی او ترجیح می‌دهد ایران با تیم‌های کوچک بازی کند و مقابل آنها برنده باشد تا این که به مصاف تیم‌های بزرگ برود و در رنکینگ فیفا سقوط کند! همین چند روز پیش بود که گفت: صعود به جام جهانی برای ما کافی نیست و باید اهداف بزرگ‌تری داشته باشیم. باید بلندپرواز باشیم و به صعود از مرحله اول جام جهانی فکر می‌کنیم. اهداف بزرگ‌تری که کی‌روش از آن حرف می‌زند، حریفان تدارکاتی بزرگ‌تر و آماده‌سازی تیم ملی در سال منتهی به جام جهانی است. در دو هفته اخیر ایران دو بازی دوستانه با توگو و روسیه برگزار کرده است که نشان می‌دهد، عزم کی‌روش برای رسیدن به هدفی که دارد، جدی است.حالا از دل فدراسیون خبر می‌رسد که کی‌روش در نظر داشت، مسئولان فدراسیون فوتبال بازی با سوئیس را برای تیم ملی فراهم کنند، اما وقتی پرتغال بازی را برد، سوئیس به رده دوم سقوط کرد و دیگر شرایط برای برگزاری دیداری دوستانه در فیفا دی فراهم نیست.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۲۵

قرار است اواسط آبان ماه، تیم ملی با یکی از تیم‌های قاره آمریکا دیداری دوستانه برگزار کند؛ تیمی که احتمالا شیلی خواهد بود. آنها از رسیدن به جام جهانی ناکام مانده‌اند و با توجه به این که ممکن است ایران در جام جهانی با تیمی از این قاره هم گروه شود، بدون شک شیلی حریف خوبی برای شاگردان کی روش خواهد بود، ضمن این که رابطه خود کی روش با فدراسیون شیلی خوب است و بعید است که اگر درخواستی انجام شود، مورد قبول واقع نشود. از آن طرف، اگر سوئیسی‌ها بتوانند به جام جهانی صعود کنند و اگر در قرعه‌کشی جام جهانی با ایران هم گروه نشوند، می‌شود در پایان امسال یا حتی اوایل سال آینده با آنها دیداری دوستانه برگزار کرد. حتی خبر رسیده، هلند هم که به جام جهانی صعود نکرده، می‌تواند یکی از حریفان تدارکاتی تیم ملی ایران باشد. بازی دوستانه با نیجریه و پرتغال هم در دستور کار است، با این شرط که ایران در جام جهانی با این تیم‌ها هم گروه نشود. امسال همان‌طور که کی روش گفته، هدف صعود از مرحله گروهی است و باید دید، در ادامه راه چه اتفاقی خواهد افتاد؟

احتمال برپایی اردو در کالوگا

کارلوس کی‌روش بعد از بازی روسیه، همراه با تیم ملی به ایران بازنگشت. او تصمیم گرفت در این کشور بماند و قرارداد کمپ تیم ملی را نهایی کند. ایران خرداد ماه سال آینده به روسیه سفر می‌کند تا در جام جهانی حاضر باشد و باید یک کمپ تمرینی را برای اسکان برگزیند. در برزیل، ایران در سائوپائولو اردو زده بود و در روسیه هنوز شهر میزبان خود را انتخاب نکرده است. کی‌روش بعد از بررسی چند گزینه تصمیم گرفت تا یکی را نهایی کند. او در این باره می‌گوید: «من در مسکو مانده‌ام تا زمین‌ها و هتل‌های روسیه را بررسی کنم. چون ایران قرار است در مرحله پایانی جام جهانی 2018 در روسیه حضور داشته باشد.» او ادامه می‌دهد: «احتمال دارد تیم ملی در جریان برگزاری مسابقات جام جهانی در شهر کالوگا اردو بزند، البته باید اطمینان حاصل کنیم که آیا این کمپ آمادگی پذیرش ما را در آن مقطع دارد یا خیر! همچنین خیلی مهم است که به بخش فرهنگی و چیزهای دیگر توجه کنیم.» جالب اینجاست که تیم ملی آلمان هم علاقه دارد کمپی را که کی‌روش در نظر دارد، برای خود بگیرد. به هر حال حضور آلمانی‌ها برای مسئولان شهر کالوگا بسیار وسوسه انگیز است و احتمال دارد به ایرانی‌ها پاسخ منفی دهند. شهر کالوگا در 150 کیلومتری جنوب غربی مسکو قرار دارد.

کی‌روش در روسیه همچنین تماشاگر دیدار بسکتبال زسکامسکو و آث میلان در یورو لیگ بود. او پس از تماشای این مسابقه هم گفت: «بسکتبال همیشه از ورزش‌های مورد علاقه من بوده است و وقتی جوان بودم بسکتبال بازی می‌کردم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها