بیش از 3000 فقره تصادف در سال جاری فارس را رکورددار سوانح جاده‌ای کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۹۴

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون عملیات پلیس راه شمال استان فارس با بیان این که از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 3000 فقره تصادف در استان به وقوع پیوسته که 8 درصد این تصادفات از نوع فوتی، 67 درصد از نوع جرحی و 25 درصد تصادفات از نوع خسارتی بوده است، گفت: استان فارس 12 درصد سطح تصادفات و 9درصد کشته‌های جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده که 28 درصد این میزان را موتورسیکلت‌ها، 5 درصد کامیون‌ها، 14درصد عابران پیاده و 45 درصد سواری‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

علی‌اصغر همایون‌پور افزود: به طور کل 213 نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده که از این تعداد 121 نقطه پرحادثه محسوب شده است. وی اضافه کرد: در بین محور‌های استان فارس محور‌های شمالی استان با فراوانی 2/31 درصد بیشترین فراوانی تصادفات و محور‌های جنوب غربی با فراوانی6/3درصد کمترین آمار تصادفات را دارند همچنین محور جنوب غربی با فراوانی 36 درصد بیشترین و محور شیراز سپیدان با 4/2 درصد کمترین آمار کشته‌ها را به خود اختصاص داده است.

همایون‌پور با اشاره به این که در 133روز گذشته با افزایش 4 درصدی تصادفات به لحاظ تعداد متوفی روبه‌رو بوده‌ایم بیان کرد: شهرستان داراب کمترین آمار و کازرون بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده است که محور‌های جنوب غربی استان مانند محور کازرون ـ قائمیه و نورآباد ازجمله محور‌های خطرناک استان است.

وی درخصوص تصادفات در بزرگراه‌ها تصریح کرد: در بزرگراه‌های استان شدت تصادفات کمتر است، اما در آن دسته از بزرگراه‌ها که مانع فیزیکی نداریم شدت تصادفات بیشتر است این بزرگراه‌ها شامل بزرگراه‌های تازه احداث شده است که مقوله ترافیکی آن تامین نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها