قائم‌مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به تدوین برنامه‌هایی برای توسعه امور قرآنی گفت: امسال بودجه قرآنی استان‌ها دو برابر شده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۸۲

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حمید محمدی دیروز در چهارمین مجمع نمایندگان شورای قرآنی استان‌ها در کرج افزود: در دو هفته آینده نیز اعتبارات قرآنی در استان‌ها دریافت می‌شود.

وی با اشاره به این که در برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی در حوزه قرآنی با موانعی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: پس از گذشت نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز اطلس قرآنی استان‌ها تهیه نشده و اطلاعات دقیق و جامع در حوزه قرآنی استان‌ها موجود نیست.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: بدون اطلس قرآنی نمی‌توان هیچ گونه برنامه‌ریزی دقیق منطبق بر واقعیت‌ها که بتواند مسیر رشد را ترسیم کند، نخواهیم داشت.

محمدی ادامه داد: مشکل دیگر این است که در بسیاری از استان‌ها ساختارهای لازم برای حمایت از برنامه‌های قرآنی فراهم نشده است.

قائم‌مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: نیاز است مسئولان برای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها اقدامات بیشتری صورت داده و ساز و کارهای لازم را اتخاذ کنند.

وی با بیان این که امسال نیز امام جمعه، استاندار، استان و دستگاه برتر قرآنی معرفی می‌شوند، افزود: انتظار ما از استان‌ها این است که علاوه بر برنامه کلان یک سند استانی نیز داشته باشند و وضعیت هر استانی را در حوزه قرآنی در درازمدت تعیین کنند.

محمدی با اشاره به این که تاکنون 14استان کشور این سند را تدوین کرده‌اند، گفت: بازنگری آیین‌نامه شوراهای قرآنی استان‌ها پس از پنج سال، طرح آمایش و اطلس قرآنی موارد کلیدی است که باید لحاظ شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها