ارسال پرونده حقوق‌های نجومی به دادگاه

دادستان تهران از صدور کیفرخواست در پرونده‌های حقوق نجومی خبر داد و اعلام کرد: این پرونده‌ها ظرف هفته جاری برای رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۱۵

به گزارش میزان، عباس جعفری‌دولت‌آبادی در یازدهمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران گفت: در خصوص پرونده‌های مرتبط با پزشکان و استادان هنوز اتخاذ تصمیم نشده، اما در مورد سایر متهمان دریافت حقوق‌های نجومی شامل مدیران شرکت‌های بزرگ دولتی، مدیران بیمه‌ها و بانک‌ها، کیفرخواست صادر شده است. وی درخصوص معیار تشخیص حقوق نجومی، اظهار کرد: مبنای اقدام دادستانی دریافت 20 میلیون تومان در ماه بوده و مازاد بر آن، حقوق نامتعارف و نجومی محسوب شده است.

دادستان تهران درخصوص ارجاع پرونده با موضوع فعالیت باند فساد و فحشا با استفاده از فضای مجازی عنوان کرد: متهمان این پرونده که هم‌اکنون شش نفر از آنها بازداشت شده‌اند، فیلم‌های مبتذل و مستهجن را تهیه و دوبله کرده و در فضای مجازی به فروش می‌رساندند. دادستان تهران در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: علیه مدیریت تلگرام اعلام جرم شده و این پرونده به ناحیه امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است.

وی افزود: این که شبکه تلگرام خود را تابع قوانین غربی‌ می‌داند، مانع رسیدگی به این اعلام جرم نخواهد بود. به موجب این اعلام جرم، شبکه تلگرام علاوه بر ارائه خدمات به گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش، به بستر مناسب برای فعالیت سایر گروه‌های مجرمانه سازمان یافته تبدیل شده و ارتکاب جرایم هرزه‌نگاری کودکان، قاچاق انسان و موادمخدر را ترویج و تسهیل کرده است. جعفری‌دولت‌آبادی همچنین از محکومیت به حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی هفت نفر از محکومان مرتبط با جریان فتنه که اخیرا در دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاکمه شده‌اند، خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها