مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی گفت: زمان بازپرداخت تسهیلات 80 میلیونی خرید مسکن از 12 سال به 20 سال و نرخ سود تسهیلات یک تا 2 درصد کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۳۹

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی چگنی اظهار کرد: در دو سال اخیر حدود 240 هزار نفر برای استفاده از تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم، در بانک سپرده‌گذاری کردند و تاکنون 20 هزار نفر نیز از تسهیلات این صندوق استفاده کرده‌اند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر روند سپرده‌گذاری در صندوق مذکور افزایش یافته است و به‌منظور تقویت توان اقتصادی متقاضیان مسکن بخصوص در بافت‌های‌فرسوده شهری در صددیم تا مدت انتظار دریافت تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم را به چهار یا پنج ماه کاهش دهیم، زمان بازپرداخت این تسهیلات را 20 ساله کنیم و همزمان نرخ سود تسهیلات را یک تا 2 درصد کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی مصمم است که طرح مسکن اجتماعی را با پوشش 100 هزار واحد مسکونی در سال طی سال‌های برنامه ششم اجرایی کند. در سال‌های اخیر تمام منابع حوزه مسکن صرف مسکن مهر شد و با وجود نقدهایی که به مسکن مهر وارد است، عقلایی بود که ابتدا طرح مسکن مهر را به پایان می‌رساندیم تا اتلاف منابع کمتری در این طرح صورت گیرد. چگنی افزود: هر روز دیرکرد در اتمام مسکن مهر ضمن فشار بر خانوارهای متقاضی مسکن مهر، باعث اتلاف منابع به کار رفته در این طرح می‌شود، لذا خروج منابع از طرح مسکن مهر و همزمان شروع طرحی دیگر به موازات این طرح به مصلحت نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها