معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اعطای نمایندگی به واردکنندگان پوشاک بر اساس دستورالعمل تنظیمی این وزارتخانه در کشور به سه شرط منوط شده است.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۱۰

یدالله صادقی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: امضای بدون واسطه حکم اعطای نمایندگی از سوی شرکت صاحب برند، تولید 20 درصد حجم واردات پوشاک به ایران و همین طور صادرات
50 درصد از این میزان تولید در کشور طی دو سال اول فعالیت نمایندگی، از جمله این شروط است. وی همچنین اظهار کرد: دستورالعمل اعطای نمایندگی به واردکنندگان پوشاک سال گذشته تصویب و به مرحله اجرا درآمد.معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این دستورالعمل با رویکرد حمایت از تولید داخلی، مدیریت واردات پوشاک، استفاده از توان و ظرفیت تولیدکنندگان داخلی در جهت تامین پوشاک و در عین حال به عنوان یک راهکار برای مقابله با قاچاق کالا در کشور کلید خورده است. وی افزود: بر اساس دستورالعمل مزبور برندهای خارجی که می‌خواهند در ایران فعالیت و سهمی از بازار پوشاک داشته باشند ضمن تولید می‌توانند عملیات توزیع را هم انجام دهند منتها به این شرط که متعهد شوند در دو سال اول فعالیت معادل 20 درصد ارزش کالاهای وارداتی در داخل تولید ودر عین حال 50 درصد این تولید را به بازارهای هدف در سطح دنیا صادر کنند.

صادقی تصریح کرد: برای مثال یک برند معتبر که بخواهد در سال صد میلیون دلار پوشاک در بازار داخلی توزیع کند، معادل 20 درصد یعنی به ارزش 20 میلیون دلار از مجموع کالای وارداتی سالانه خود را به ایران باید در داخل کشور تولید کند.

وی گفت: ده میلیون دلار از این میزان تولید باید روی ریل صادرات قرار گیرد و بقیه در بازارهای داخلی توزیع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها