ناکارآمدی فدراسیون‌ها در بخش بین‌الملل

چند روز پیش بود که خبر اعزام نشدن اعضای تیم ملی دوچرخه سواری به مسابقات جاده قهرمانی جهان در نروژ منتشر شد. مسئولان فدراسیون علت نرفتن رکابزنان خود را صادر نشدن روادید از سوی سفارت نروژ اعلام کردند. پیش از این هم ورزشکاران دوومیدانی، شنا، مچ‌اندازی و کاراته مشکلاتی در گرفتن روادید ملی‌پوشان خود داشتند که پاسخ فدراسیون‌های مربوط مشترک است‌؛ سفارت.
کد خبر: ۱۰۷۴۸۸۶

حمیدرضا آصفی، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه که اصولا ورزشی است، در پاسخ به این که چرا مشکلات اینچنینی در ورزش ما وجود دارد، می‌گوید: در این مواقع روسای فدراسیون‌های ورزشی مشکلات سیاسی را وسط می‌کشند. این شاید ساده ترین راه برای فرار از مسئولیت باشد. آنها براحتی از این طریق خودشان را تبرئه می‌کنند، با این‌که ممکن است خیلی از این اتفاقات به دلیل مشکلات سیاسی نباشد.

آصفی درباره مراحل گرفتن ویزا توسط فدراسیون‌های ورزشی به سایت ورزش سه می‌گوید: اول از همه باید ببینیم که درخواست ویزا از سوی فدراسیون‌ها بموقع ارائه شده یا خیر. مثلا اخذ ویزای شینگن 20 روز برای هر شخصی زمان می‌برد. از سوی دیگر، کامل بودن مدارک هنگام ارائه به سفارت‌ها مساله مهمی است و می‌تواند باعث تاخیر در صدور ویزا شود. در صورتی که همه موارد رعایت شود و سفارت کشوری کارشکنی کند، در آن صورت باید از طریق وزارت امور خارجه و فدراسیون جهانی آن رشته پیگیری کرد. متاسفانه در ورزش ما فدراسیون‌ها بخش بین‌الملل ندارند
یا کارآمد نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها