نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در بحبوحه گزارش‌هایی درباره احتمال خروج آمریکا از برجام گفت، پیام کشورش به واشنگتن این است که در این توافق هسته‌ای با ایران باقی بماند.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۶۱

به گزارش فارس، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت، این نه‌تنها پیام روسیه بلکه پیام تمام طرف‌های برجام است.

تلاش مقام‌های سابق آمریکا برای حفظ برجام

در همین حال مجله پالیتیکو نوشت: مقام‌های دولت سابق آمریکا از جمله وزیر خارجه سابق این کشور در حال انجام تلاش‌هایی برای حفظ توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در سایه تهدیدهای دولت ترامپ علیه این توافق هستند.

به گزارش فارس و به نقل از این مجله، کسانی که زمانی معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بوده‌اند در حال برگزاری نشست‌ها، تماس با نمایندگان کنگره و همکاری با رسانه‌ها در جهت این هدف هستند.

روز چهارشنبه نیز چند نفر از مقام‌های سابق دولت اوباما یک نشست توجیهی با خبرنگاران برگزار کردند.

وندی شرمن قائم‌مقام وزارت خارجه آمریکا، کالین کال مشاور امنیت ملی، جو بایدن معاون اوباما و جان فاینر، رئیس دفتر جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا در این نشست حضور داشتند.پالیتیکو نوشته از جمله دیگر مقام‌های سابق آمریکایی- که در حال انجام تلاش‌هایی پشت‌پرده برای حفظ این توافق است- جان کری است.

یک مقام سابق آمریکایی که بتازگی با جان کری صحبت کرده، می‌گوید وی مرتب با همکاران سابقش در کنگره آمریکا در تماس است. کری بعلاوه با مقام‌های اروپایی که نقش مهمی در حصول برجام داشتند هم در تماس است.

پالیتیکو نوشته، گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر این‌که سران برخی کشورهای اروپایی، از جمله امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه ممکن است از ایده «توافق‌های تکمیلی» برجام استقبال کنند.

اما مقام‌های دولت اوباما، ایده توافق مکمل برجام را خیال‌پردازی محض می‌دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها