استقلال از جم، جان سالم به در می‌برد؟

هفته سرنوشت برای مربیان زیر تیغ

هفته ششم از راه رسید، هفته‌ای که اگر نتایجش باب میل چند تیم خاص نباشد، باید منتظر تغییر و تحولات در نیمکت آنها بود. استقلال یکی از آنهاست. تیمی که هیات‌مدیره‌اش رسما به حرف آمد و گفت دو بازی به علیرضا منصوریان فرصت می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۸۵

این اولتیماتوم حالا در نیمه قرار دارد. منصوریان چالش اول را با پیروزی مقابل گل‌گهر سیرجان در جام حذفی پشت سر گذاشت، اما چالش اصلی در ورزشگاه تختی جم است؛ جایی که استقلال باید به مصاف بومی‌ترین و البته باانگیزه‌ترین تیم لیگ برود. علیرضا منصوریان که شاید با نتیجه نگرفتن در این بازی، دیگر رنگ نیمکت استقلال را نبیند، حالا شیشه عمرش را در دستان مهدی تارتار و بازیکنان کم‌نام‌و‌نشان پارس جنوبی جم می‌بیند. برای استقلالی‌ها شاید تنها بازیکن نام‌آشنای حریف، محسن فروزان باشد؛ دروازه‌بانی که همین سه فصل پیش مرد شماره یک دروازه آبی‌ها بود و با دلخوری از این تیم جدا شد. حالا استقلال و فروزان درحالی به یکدیگر رسیده‌اند که شکسته شدن طلسم ناکامی مهاجمان آبی در گرو عملکرد گلر سابق استقلالی‌هاست.

علی قربانی، سعید بیت‌سعید، سجاد شهباززاده و جابر انصاری به عنوان چهار مهاجم استقلال به همراه دو بال هجومی این تیم یعنی مهدی قائدی و داریوش شجاعیان 540 دقیقه است که نتوانسته‌اند دروازه حریفان را باز کنند. استقلال در شش بازی خود در رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر و جام حذفی، فقط سه بار موفق به گلزنی شده است که آن گل‌ها نیز توسط سرور جباروف، امید نورافکن و خسرو حیدری به ثمر رسیده. بازیکنانی که ذاتا مهاجم نیستند و کسی از آنها انتظار گلزنی ندارد. در این شرایط قطعا خود منصوریان بیشتر از هر استقلالی دیگری دوست دارد این طلسم با گلزنی مهاجمان تیمش شکسته شود تا فشار روحی و روانی ناشی از آن، هرچه زودتر از روی دوش نفرات هجومی برداشته شود.

البته قبل از آن‌که گلزنی مهاجمان استقلال، برای هواداران این تیم مهم باشد پیروز شدن در این بازی خارج از خانه اهمیت دارد. استقلال تا همین‌جا 11 امتیاز از 15 امتیاز ممکن را از دست داده است و بواسطه این شروع غیرقابل تصور از تیمی مثل پارس جنوبی که اولین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند 9 امتیاز عقب است. فاصله آبی‌ها با پرسپولیس هم همین 9 امتیاز است و منصوریان برای دور کردن تیمش از بحران قبل از هر چیز باید به فکر کم کردن این فاصله باشد.

دیگر نیمکت‌های لغزان

سوای علیرضا منصوریان که از هیات‌مدیره استقلال اولتیماتوم گرفته است، هفته ششم برای سه مربی دیگر هم هفته‌ای سرنوشت‌ساز است. اولی علی نظرمحمدی در سپیدرود، دومی لوکا بوناچیچ در گسترش فولاد و سومی زلاتکو کرانچار در سپاهان.

نظرمحمدی پنج روز پیش، پس از شکست سنگین مقابل ملوان در دربی الگیلانو و حذف از گردونه رقابت‌های جام حذفی از سرمربیگری سپیدرود استعفا کرد که مورد موافقت قرار نگرفت. حالا جلال چراغ‌پور برای تقویت کادر فنی سپیدرود به نیمکت این تیم اضافه شده است. با این حال سکوهای ورزشگاه عضدی رشت امروز ملتهب‌تر از همیشه خواهد بود و هیچ بعید نیست در صورت کسب یک نتیجه بد دیگر، نظرمحمدی از این تیم کنار گذاشته شود. سپیدرود امروز در رشت میزبان تیم صنعت نفتی است که انصافا لیگ را خوب شروع کرده است و فعلا در جایگاه پنجم قرار دارد.

در دیگر بازی امروز گسترش فولاد در تهران مهمان نفت است. هر دو تیم روزهای ناآرامی را سپری می‌کنند، نفت به‌خاطر تغییرات گسترده مدیریتی و گسترش هم به دلیل تغییرات فراوانی که در فصل نقل و انتقالات داشت. نفت که از امروز با هدایت علی کریمی به کارش ادامه می‌دهد با پنج امتیازی که در زمان حمید درخشان گرفت یکی از چهار تیم انتهای جدول است. با این حال حریف امروز آنها قعرنشین جدول است. گسترش با لوکا بوناچیچ فقط سه امتیاز گرفته تا این مربی کروات هم روی تیغ باشد.

دیگر مربی کروات، یعنی زلاتکو کرانچار هم حال و روزش بهتر از لوکا نیست. سپاهان قرار بود یکی از مدعیان قهرمانی باشد، اما حالا بعد از گذشت پنج هفته با کسب تنها یک پیروزی و شش امتیاز در رده دهم قرار دارد. به این اوضاع، حذف سپاهان در جام حذفی را هم باید اضافه کرد. بی‌شک آینده برای کرانچار روشن نخواهد بود، اگر تیم این مربی امشب در اهواز مقابل فولاد بازنده زمین مسابقه را ترک کند.

برنامه هفته ششم

پنجشنبه 23 شهریور

سپیدرود ـ صنعت نفت (ساعت 18:45 در ورزشگاه عضدی رشت)

داوران: موعود بنیادی‌فر، محمد عطایی و بابک عباسقلی‌زاده

نفت ـ گسترش فولاد (ساعت 19:45 در ورزشگاه تختی تهران)

داوران: روح‌الله شریفی، آرمان اسعدی و محمد راهی

فولاد ـ سپاهان (ساعت 20 در ورزشگاه غدیر اهواز)

داوران: محمدحسین زاهدی فرد، تورج عیوض محمدی و محمد هاشمی نسب

جمعه 24 شهریور

پارس جنوبی ـ استقلال (ساعت 20 در ورزشگاه تختی جم)

داوران: اشکان خورشیدی، رضا سخندان و حسن ظهیری

تراکتورسازی ـ سیاه‌جامگان (ساعت 19 در ورزشگاه یادگار امام تبریز)

داوران: رضا مهدوی، بابک داوری و اسد حاج‌محمدی

ذوب‌آهن ـ استقلال خوزستان (ساعت 19:45 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان)

داوران: جواد رحیم‌زاده، سعید علی‌نژادیان و جعفر مهاجر

پدیده ـ سایپا (ساعت 17 در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد)

داوران: وحید کاظمی، سجاد طوری و علی‌اکبر عظیم‌پور

یکشنبه 26 شهریور

پرسپولیس ـ پیکان (ساعت 20 در ورزشگاه آزادی تهران)

داوران: علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و حمید سبحانی

جدول لیگ برتر

لیگ برتر جام خلیج‌فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها