یورش پلیس به پاتوق دزدان و مالخران

همزمان با اتمام مرحله اول طرح برخورد با سارقان و مالخران، 70 سارق پایتخت توسط پلیس آگاهی تهران شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۷۱۹۳۰

سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ دیروز در جمع خبرنگاران گفت: مرحله اول طرح سراسری برخورد با سارقان و مالخران که از اواخر هفته گذشته و با دستور فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تهران آغاز شده بود، صبح دوشنبه به پایان رسید و در مدت اجرای این طرح، مأموران موفق شدند از بیش از

900 واحد صنفی بازدید کنند و نسبت اموال ثبت شده در دفاتر این واحدهای صنفی با اموال موجود در انبار را رصد و نسبت به کشف اموال سرقتی اقدام کنند.

وی با اعلام این که خوشبختانه بین پلیس آگاهی و اصناف همکاری خوبی وجود دارد، افزود: از سال 91 تاکنون هر سال در سه نوبت مأموران پلیس آگاهی نسبت به رصد اموال موجود در انبارهای صنوف باتری‌سازی، فروش رایانه‌های خودرو و مغازه‌های فروش قطعات داخل خودرو اقدام می‌کنند. امسال و با اجرای مرحله اول طرح سراسری برخورد با سارقان و مالخران، تنها 30 واحد متخلف شناسایی شده اند که اقدامات لازم نسبت به پلمب این واحدهای صنفی، انجام شد. همچنین 70 واحد صنفی که مدارک مشکوک و فاقد اصالت اجناس داخل انبار بودند نیز اخطار پلمب دریافت کردند.

رئیس‌ پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به این که اخطار صورت گرفته با همکاری قوه قضاییه اعلام شده است، تصریح کرد: این اخطار 15 روزه است و مأموران پلیس آگاهی در طول این 15 روز، هر روز به صورت دوره‌ای واحدهای صنفی متخلف را رصد می‌کنند تا مالکان آن نسبت به تهیه اوراق هویتی مناسب برای اجناس مشکوک، اقدامات لازم را به عمل آورند.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه در پی اجرای این طرح، تصریح کرد: از صبح چهارشنبه تا صبح دوشنبه بیش از هزار حلقه لاستیک انواع خودروهای سواری داخلی و خارجی کشف و ضبط شده است. همچنین مقادیر قابل‌توجهی ضبط، باند، رایانه خودرو و باتری از محل دپوی غیرقانونی مالخران کشف شده و به اداره پلیس آگاهی انتقال یافته است.

رئیس‌ پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به این که شامگاه یکشنبه یکی دیگر از طرح‌های امنیت محله‌محور در سطح شهر تهران با هماهنگی مأموران پلیس آگاهی و پایگاه‌های پلیس آگاهی اجرایی شد، گفت: در این عملیات مأموران موفق شدند 74 سارق سابقه‌دار را شناسایی و دستگیر کنند. همچنین مأموران ده نفر از سارقان سابقه‌داری را که بعد از مرخصی از زندان، دیگر به زندان مراجعه نکرده بودند، دستگیر کردند که بررسی سوابق اتهاماتی آنها نشان می‌دهد در زمره متهمان سطح یک بوده و بارها با اتهامات گوناگون دستگیر و زندانی شده‌اند تا این که موفق شده بودند با تامین قرارهای سنگین و ارائه اسناد جعلی، اجازه مرخصی از زندان را کسب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها