مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه در گفت‌وگو با جام‌جم:

اجرای استانداردهای جدید ‌خودرو را گران می‌کند

مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت درباره افزایش استانداردهای تولید خودرو از سال آینده به جام‌جم گفت: از ابتدای دی‌ماه سال آینده خودروسازان ملزم به رعایت استانداردهای 85 گانه هستند که به نوعی در قیمت تمام شده محصول نیز تاثیرگذار است.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۶۴

امیرحسین قناتی در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: امروز خودروها گرچه استاندارد است و باید تمام قوانین مربوط را رعایت کنند، اما افزایش تعداد استانداردهای اجباری برای خودروها قطعا هزینه تولید را افزایش خواهد داد که مستقیم بر قیمت نهایی کالا تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: اگرچه هنوز زیرساخت‌های لازم برای رعایت این استانداردها آماده نیست و باید برای دستیابی به آنها زیرساخت‌ها مهیا و فرهنگ‌سازی انجام شود، اما با فرض این‌که این استانداردها از تاریخ تعیین شده رعایت شوند، خریداران دیگر نباید منتظر ثبت‌نام خودروهای 25میلیون تومانی باشند. مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه درباره روند انجام قراردادهای پژو و رنو در ایران گفت: براساس قراردادهای منعقدشده میان سایپا و ایران خودرو با پژو و رنو همه تعهدات طرفین انجام شده است و تاکنون نقض‌تعهدات نداشتیم.

قناتی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر سرمایه‌گذاری انفرادی ایران خودرو برای تولید پژوهای جدید افزود: چنین اخباری که در رسانه‌ها مطرح شده کاملا بدون پشتوانه است و اگر رسانه‌ای در این زمینه مدارکی دارد باید ارائه کند.

این مقام مسئول تاکیدکرد: در این‌گونه قراردادها اگر یک طرف خلف وعده کند و به تعهداتش عمل نکند، طرف دیگر سکوت نخواهد کرد چون صحبت از سرمایه‌گذاری گسترده و دستیابی به بازار است. بنابراین در مورد بخصوص پژو اگر این شرکت تخلفی از تعهدات خود با ایران خودرو داشته باشد قطعا ایران‌خودرو اعتراض خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در صنعت خودرویی ما تصریح کرد: ایران خودرو با انعقاد این قرارداد همکاری، برای درآمدزایی و انتقال فناوری‌های موردنیاز اقدام کرده است. بنابراین اگر طرف خارجی به تعهدات خود عمل نکرده باشد شرایط اقتصادی ایران خودرو اجازه سکوت نخواهد داد و قطعا باید تاکنون واکنشی از سوی این خودروساز داخلی می‌داشتیم، پس اگر اعتراضی نبوده قطعا خلف وعده‌ای هم نداشته‌ایم. قناتی درباره تعهدات خودروسازی رنو نیز در ایران افزود: رنو هم شرایطی مشابه به پژو دارد، بنابراین تا زمانی که طرفین نسبت به عملکرد طرف مقابل اعتراضی نداشته باشند، قطعا همه‌چیز براساس آنچه توافق کرده‌اند در حال اجراست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها