بازی لیورپول و منچسترسیتی گرچه با نتیجه 5 بر صفر به نفع سیتی‌زن‌ها پایان یافت، اما یکی از صحنه‌های تاثیرگذار این بازی برخورد شدید سادیو مانه، هافبک لیورپول با ادرسون دروازه‌بان من‌سیتی بود که اخراج مستقیم مانه را به دنبال داشت. در این میان کارشناسان فوتبال نظرات متفاوتی نسبت به این صحنه تاثیرگذار در بازی داشته‌اند.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۸۰

گری لینه‌کر، کارشناس مطرح فوتبال انگلیس ضمن نادرست خواندن اخراج مانه، در حساب توییتری خود نوشت: هر دو بازیکن برای کسب توپ و با سرعت بالا به هم رسیدند. مانه دقیقا کاری را انجام داد که دیگر مهاجمان نیز آن را انجام می‌دهند. گری نویل، بازیکن سال‌های نه چندان دور منچستریونایتد و مفسر ورزشی این روزهای شبکه اسکای اسپورت نیز در این زمینه گفت: تصور نمی‌کنم این صحنه کارت قرمز به‌دنبال داشته باشد. مانه کاملا در موقعیت گل بود و با چشمانش به دقت توپ را دنبال می‌کرد. از سوی دیگر، این صحنه در منطقه‌ای رخ داد که نمی‌توان آن را حریم امن دروازه‌بان تلقی کرد. داور می‌توانست تنها با دادن یک کارت زرد مانه را تنبیه کند.

در طرف مقابل افرادی هم تصمیم داور در اخراج مانه را کاملا درست اعلام کردند. یکی از این افراد گراهام پل، داور سابق لیگ برتر بود که اخراج مانه را آسان‌ترین کار داور در بازی لیورپول و من‌سیتی دانست و گفت: در این گونه صحنه‌ها، عمدی بودن یا غیرعمدی بودن کار مهاجم به هیچ وجه مطرح نیست. شاکا هیسلوپ، دروازه‌بان سابق وستهام و نیوکاسل نیز می‌گوید گرچه در آن صحنه مانه کاملا با چشم حرکت توپ را دنبال می‌کرد، اما بالا بردن پا در آن صحنه و در مقابل بازیکن حریف، کار بسیار خطرناکی بود که استحقاق دریافت کارت قرمز را داشت. در این میان، دیوید جیمز دروازه‌بان سابق تیم ملی انگلیسی بدون آن‌که به درست یا غلط بودن تصمیم داور اشاره کند، اقدام ادرسون در مقابل بازیکن لیورپول را کاری بسیار شجاعانه خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها