رئیس سازمان حج و زیارت گفت: آزمایش DNA خانواده‌های 11 زائر مفقود شده فاجعه منا انجام شده و طبق اظهارات وزارت حج و صحه عربستان، نتیجه حدودا یک هفته دیگر اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۹۸

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمید محمدی‌ افزود: قبلا این موضوع در مذاکره با وزیر حج عربستان مطرح شده بود، به همین دلیل خانواده‌هایی که مشخصا مزار شهید آنها مشخص نیست در این موسم با ما همراه شدند.

وی یادآور شد: پیش از ایام تشریق با هماهنگی وزارت حج و صحه عربستان، آزمایش DNA انجام شد که مطابق گفته مقامات سعودی، پاسخ‌دهی فرآیندی حدودا 15 روزه دارد که با توجه به این‌که یک هفته از آزمایش می‌گذرد، امیدواریم نتیجه زودتر مشخص شود. رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: در طول مذاکراتی که با وزیر حج عربستان داشتیم، موارد مربوط به فاجعه منا، ریشه‌یابی آن، دیه شهدا براساس قاعده «قتیل الزحام» و همچنین دیه شهدای مسجدالحرام که وعده داده شده بود، مطرح شده و مصرانه دنبال خواهد شد. اخیرا در جلسه‌ای که با وزیر حج عربستان داشتیم، تائید کردند که این مساله را بررسی می‌کنند و نتایج را بعد از موسم حج اعلام خواهند کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از جمع 461 زائر ایرانی که دو سال پیش در فاجعه منا جان خود را از دست دادند، 11 پیکر هنوز هویت نامعلومی دارند. محل دفن این پیکرها دقیقا مشخص نیست. طبق اظهارات آن زمانِ مسئولان حج کشور، قرار بود عربستان با اطلاع کشورها، خاکسپاری اجساد را انجام دهد، اما به خاطر شرایط پیکرهای بازمانده از آن فاجعه، سریعا همه آنها را در قبرستان مکه به خاک سپرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها