ارتش اسرائیل اعلام کرده از شامگاه روز دوشنبه گذشته رزمایشی را در شمال سرزمین‌های اشغالی، برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از حزب‌الله، آغاز کرده است که 11 روز ادامه خواهد داشت. رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند این بزرگ‌ترین رزمایش این کشور در 19 سال اخیر است که هزاران سرباز عادی و نیز شمار زیادی از نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل در آن مشارکت دارند.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۳۶

رزمایش با شرکت نیروهای زمینی، هوایی و دریایی با همکاری سرفرماندهی شاخه شمالی ارتش اسرائیل با نام «نور داگان» به نام مئیر داگان، رئیس فوت شده موساد برگزار می‌شود. آخرین بار که مئیر داگان ژنرال ارتش در سال 1998 بود، تمرین بزرگ بسیج نیروهای ذخیره کشور تحت فرماندهی او انجام شده بود. در مانور «نور داگان» از مشارکت نیروهای واحد جنگ سایبری، بخش اطلاعات نظامی ارتش، واحد شنود، قوای فنی و لجستیک در کنار نیروهای ستاد پشت جبهه که کار تخلیه جمعیت از شهرهای «مورد تهدید» را در زمان «آتش» برعهده دارند، خبر داده شده است.

به گزارش رسانه‌های این کشور، توان برخی تجهیزات تازه به خدمت گرفته شده در ارتش، مانند کامیون‌های بدون راننده و ربات‌های حمل تجهیزات مختلف نیز مورد آزمون قرار می‌گیرد. / فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها