مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: از میان حوادث ثبت‌شده در سال گذشته 12 هزار و 500 مورد آن معادل 64 درصد به دلیل بی‌احتیاطی کارگر بوده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۹۱

به گزارش جام‌جم، عادل علایی افزود: برای کاهش این مشکلات، آموزش کارگران نیازی ضروری است و به موازات آن از آموزش کارفرمایان در زمینه آشنایی با اصول ایمنی به عنوان بخش تفکیک‌ناپذیر برای کاهش حوادث نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

همچنین علی مظفری، مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز افزود: ایمنی کار یک مطالبه اجتماعی است که برای تحقق آن باید ضمن تعیین اولویت‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی را گسترش داد.

وی تاکید کرد: بخش ساختمان و معدن که 50 درصد حوادث منجر به فوت مربوط به آنهاست، اما از لحاظ شدت حادثه بخش معدن در صدر جدول حوادث قرار دارد.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایمن‌سازی شرایط کار و آموزش که مربوط به رفتار کارگران در محیط کار است به عنوان دو عامل اساسی برای مهار حوادث نام برد و افزود: به طور کلی 90 درصد حوادث کار ناشی از خطای انسانی است که با آموزش قابل اصلاح است. البته خطای انسانی به دلایل متنوع تابعی از مسائلی با ماهیت اجتماعی است. وی ادامه داد: زنجیره عوامل دخیل در ایمنی کارگاه باید به ترتیبی طراحی شود که کارگر به عنوان آخرین حلقه این زنجیره در صورت خطا دچار حادثه نشود از این رو لایه‌های ایمنی باید مانع بروز حوادث شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها