جمال شورجه معتقد است: جشنواره «مسیر عشق» با موضوع و مضمون راهپیمایی عظیم اربعین از جمله جشنواره‌هایی است که رویکرد سینمای ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۸۳

به گزارش سینماپرس، جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: سینما می‌تواند با تاسی از راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و نمایش حرکت‌های مردمی و کارناوال‌های مذهبی با هدف قرب الهی جهت‌دهی شود.

کارگردان «سی و سه روز» افزود: هرچند این جشنواره موضوعی است، اما محتوای آن حرکت‌زا و جهتده است. یک حرکت با نیت الهی و دینی صورت می‌گیرد که با پوشش تصویری، این شوق و حضور مردمی در دنیا نمایش داده می‌شود.

کارگردان «عملیات کرکوک» تاکید کرد: این جشنواره می‌تواند در صورت برگزاری مناسب با شان اربعین و استمرار آن، سینماگران را ترغیب کند با حضور در راهپیمایی از برکات آن بهره‌مند شوند و روح خود را جلا دهند و رنگ و بوی اربعین را استشمام کنند.

نویسنده و کارگردان «حماسه مجنون» با اشاره به این که در دوره اول جشنواره چون محدودیت زمانی وجود ندارد آثار زیادی شرکت خواهند کرد، بیان کرد: داوران در این دوره کارشان خیلی سخت است و با انتخاب فیلم‌های باکیفیت و باتوجه به این که افتتاحیه در مشهد مقدس و اختتامیه در کربلای معلی است، بدون شک جشنواره بی‌نظیری برگزار خواهد شد.

کارگردان «دایره سرخ» بیان کرد: بعد از دوره اول جشنواره «مسیرعشق» فیلم‌های داستانی متعددی می‌توان ساخت که به بودجه، امکانات و تبلیغات صداوسیما نیاز دارد. امیدوارم اولین دوره آرام و باکیفیت برگزار شود و شاهد برگزاری مستمر همراه با افزایش تعداد مخاطبان باشیم.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» با محوریت راهپیمایی اربعین حسینی در عراق و ایام شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) در ایران از یکم تا 5 آبان برای نخستین‌بار به صورت همزمان در شهرهای مقدس مشهد و کربلا برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها