فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه، از کاهش 50 درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان طی امسال خبر داد و گفت: ما برای حفاظت از منابع طبیعی استان کمبود نیرو داریم.
کد خبر: ۱۰۶۸۴۷۴

به گزارش مهر،عباس بهاری در خصوص میزان خسارت وارده به مراتع و جنگل‌های‌های زاگرس در استان کرمانشاه و در اثر آتش‌سوزی‌های رخ داده از ابتدای امسال تاکنون گفت: امسال با کاهش 50 درصدی میزان مراتع و جنگل‌های طعمه حریق شده در استان مواجه بودیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: میزان حریق های رخ داده طی امسال و تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر مساحت 50 درصد و از نظر تعداد فقره حریق 49 درصد کاهش داشته است.

وی اشاره ای به اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با حریق داشت و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت آتش سوزی مراتع و جنگل ها، مسئولین ارشد استان آن را اولویت اول کاری خود قرار داده و در این خصوص با تشکیل جلسات شورای مدیریت بحران به کل فرمانداران ابلاغ شد که با تمام توان در این زمینه اقدام کرده و مانع از بروز خسارت به جنگل‌ها و مراتع شوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به آمار فوق 70 درصد کل مساحت استان را منابع طبیعی تشکیل می دهد که بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به کمبود نیروی حفاظتی برای حفاظت از منابع طبیعی استان گفت: بر اساس استانداردهای جهانی برای هر 10 هزار هکتار جنگل و هر 5 هزار هکتار مرتع یک محافظ باید در نظر گرفته شود اما در استان کرمانشاه اینگونه نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها