نامه رئیس اتاق بازرگانی تهران به وزیر صنعت، معدن و تجارت:

توقف ثبت سفارش خودرو رانتی بود

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران در نامه‌ای به محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع تصمیم اخیر در ممنوعیت ثبت سفارش خودرو اشاره کرده و این عمل را از مصادیق برهم زدن نظم بازار و دخالت ناگهانی و بدون برنامه دولت در روند کاری بخش خصوصی ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۱۹

به گفته رئیس اتاق تهران، تغییرات بدون برنامه قبلی در روندهای اقتصادی موجب سلب اطمینان از بخش خصوصی برای انجام تصمیم‌گیری بلندمدت می‌شود.

رئیس اتاق تهران گفت: از حدود یک ماه پیش به صورت ناگهانی و بدون ارائه هیچ دلیلی، ثبت سفارش برای واردکنندگان خودرو غیرفعال شده است.

این اقدام در بازار اثرات مشخصی دارد. اولین موضوع این است که بازار با تلاطم و تنش مواجه می‌شود و در حاشیه آن امتیازات ویژه هم برای واردکنندگانی که تا قبل از تاریخ ممنوعیت اقدام به ثبت سفارش کرده بودند، ایجاد می‌شود. به همین دلیل از وزیر صنعت خواسته شده دستور توقف ثبت سفارش واردات خودرو را لغو کند و صدور ثبت سفارش به روال عادی بازگردد.

رئیس اتاق تهران افزود: باید دقت داشت تغییرات ناگهانی و بدون مقدمه قبلی در قوانین و مقررات در معنای خدشه وارد کردن به فضای کسب و کار کشور است. ویژگی دولت اعتدال، ثبات بخشی به روندها و منطقی‌سازی آنهاست. به همین دلیل امیدواریم نمونه چنین اقدامات دفعتی کمتر در دولت صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها