معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی گفت: پنج میلیون نفر از ساکنان نوار مرزی کشور طی 12 سال اخیر از آموزش‌های پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۱۰۶۷۰۳۸

به گزارش ایرنا، مینو رفیعی افزود: سال گذشته 787 هزار نفر در پنج استان آلوده به مین آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

به گفته وی، تغییر در رفتار مرزنشینان و کاهش تلفات ناشی از انفجار مین در سایه این آموزش‌ها از سال 84 تاکنون ارزیابی شده است.

وی با تاکید بر این‌که برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین نمونه‌ای از مشارکت‌های بین‌ بخشی و بین‌المللی است، ادامه داد: در این مدت تفاهم‌نامه همکاری با صلیب سرخ با هدف بهره‌مندی از تجربه‌های جهانی و آخرین روش آموزشی به امضا رسیده و تجربه‌های سازمان بهزیستی به کشورهای درگیر جنگ انتقال یافته است.

نماینده صلیب سرخ در ایران نیز با بیان این‌که فعالیت‌های بهزیستی در آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین ستودنی است، گفت: از 13 سال پیش صلیب سرخ فعالیت‌های آگاهی‌بخشی و توانبخشی قربانیان مین را در ایران آغاز کرده و تا امروز با نهادهای مختلفی از جمله بهزیستی همکاری داشته است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی نیز گفت: 236 هزار نفر از ساکنان مرزی این استان از برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین بهره‌مند شده‌اند.

سعید فریور افزود: رشد 16 درصدی آموزش مخاطبان در سال 1395 نسبت به سال 1394 ناشی از اهتمام سازمان بهزیستی به مقوله آگاه‌سازی است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون عشایر، دانش‌آموزان، ترددکنندگان مرزی، دامداران و کشاورزان این استان از این برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها