چهل و یکمین جشنواره فیلم جهانی مونترال که در کانادا در حال برگزاری است، چند فیلم ایرانی را در بخش‌های گوناگون به نمایش گذاشته و می‌گذارد.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۴۴

به گزارش ایسنا، این جشنواره سینمایی که از تاریخ (24 آگوست تا 4 سپتامبر) 2 تا 13 شهریور در کانادا در حال برگزاری است، میزبان فیلم «آپاندیس» ساخته حسین نمازی در بخش مسابقه و دو فیلم «زیر سقف دودی» ساخته پوران درخشنده و «یه وا» به کارگردانی آناهید آباد در بخش غیررقابتی سینمای جهان است.

همچنین بابک شیرین‌صفت، سینماگر ایرانی مقیم باکو با فیلم «مردی از روز سوم» در بخش خارج از مسابقه حضور دارد که محصول جمهوری آذربایجان است و دو فیلم کوتاه «زمین» از سمیرامیس کیا و باروت و «گناه» به کارگردانی فرن مرادی ـ که هر دو از ایرانی تبارهای کانادا محسوب می‌شوند ـ به عنوان محصول کانادا در بخش مسابقه فیلم کوتاه به نمایش در می‌آیند.

جشنواره مونترال، تنها رویداد رده رقابتی بین‌المللی آمریکای شمالی در تقویم فیاپف محسوب می‌شود و در ادوار گذشته نیز با عرضه فیلم‌هایی مانند «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا»، «باران» و «سینما نیمکت» در بخش اصلی رقابتی، نقش به‌سزایی در معرفی سینمای نوین ایران به مخاطبان جهانی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها