سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: توافق‌نامه میان این منطقه و استانداری خوزستان با عراقی‌ها برای تردد بدون روادید خودروهای عراقی در منطقه آزاد اروند تدوین شد که بزودی اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۶۵۲۸

به گزارش ایرنا، محمود عیدانی ترک‌زاده دیروز در نشست مشترک با شرکت‌های گردشگری بصره عراق افزود: با امضای این توافق‌نامه خودروهای عراقی می‌توانند بدون اخذ روادید در منطقه آزاد اروند تردد کنند که این توافق از یک هفته دیگر اجرایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای ورود خودروهای عراقی به منطقه آزاد اروند هزینه پرداخت نمی‌شود، البته با تعامل طرف عراقی خودروهای ایرانی نیز برای ورود به کشور عراق نیاز به روادید نخواهند داشت.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این توافق‌نامه باعث رونق صنعت توریسم و اقتصاد شهرهای آبادان و خرمشهر و ورود و خروج در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

ترک‌زاده تصریح کرد: هم‌اکنون در تلاشیم خدمات به طرف عراقی داده شود اما در آینده نزدیک این خدمات نیز به زائران و گردشگران ایرانی ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای توریسم درمانی عراقی‌ها با کلینیکی در آبادان که یکی از مجهزترین مجموعه‌های درمانی در خوزستان است به توافق رسیدیم تا آنها از امکانات مناسب این کلینیک برای درمان استفاده کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مردم عراق به عنوان شریک‌های اقتصادی ما به شمار می‌روند و با توجه به رکودی که در منطقه آزاد اروند احساس می‌شود حضور گردشگران عراقی می‌تواند تا حدودی این منطقه را از رکود خارج کند.

ترک‌زاده افزود: حمایت از گردشگر خارجی می‌تواند راهکاری برای خروج از رکود باشد زیرا می‌توان از ظرفیت بازارهای منطقه استفاده کرد.

ترک‌زاده با اشاره به توریسم درمانی عراقی‌ها در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: رایزنی‌هایی با کنسولگری ایران در بصره عراق انجام شده که به واسطه آن روادید درمانی برای گردشگران عراقی با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان که یک روز است، صادر شود.

وی افزود:تورهای گردشگری یک تا سه‌روزه برای گردشگران عراقی در نظر گرفته‌ایم که با کمترین هزینه می‌توانند به تمام نقاط استان خوزستان سفر کنند.

ترک‌زاده با اشاره به استقرار شرکت‌های بیمه در مرز شلمچه گفت: پس از موافقت‌هایی که با شرکت‌های بیمه صورت گرفت بزودی نمایندگانی در مرز شلمچه مستقر خواهند شد و مسائل حقوقی مرتبط با بیمه ورود مسافران و تعهدات شرکت‌های بیمه را بین گردشگران دو کشور پیگیری خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها