آرسن ونگر و یورگن کلوپ درحالی امروز برای سومین بار در لیگ جزیره رودرروی هم قرار می‌گیرند که نبود چند بازیکن کلیدی و تاثیرگذار کار را برای مربی سرخ‌های شهر لیورپول با مشکل روبه‌رو کرده است. امره جان، هافبک لیورپول از ناحیه زانو مصدوم است و غایب خط هافبک این تیم به حساب می‌آید. فیلیپه کوتینیو نیز که این روزها هوای ترک آنفیلد و رفتن به نیوکمپ را در سرش دارد، نامش همچنان در لیست مصدومان لیورپول جا خوش کرده است. در کنار این دو بازیکن باید به آدام لالانا نیز اشاره کرد که اخیرا با مصدومیت روبه‌رو شد و از ترکیب تیم کلوپ دورماند. در طرف مقابل از لحاظ بازیکن کفه ترازو تا حدودی برای ونگر سنگینی می‌کند. انتظار می‌رود الکسیس سانچز پس از گذراندن دوران نقاهت، اولین بازی خود را برای توپچی‌های لندن انجام دهد. لورن کوشیرلی نیز پس از گذراندن محرومیت سه بازی خود، امکان بازی کردن را پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۶۴۶۶

لیورپول در دو بازی فصل پیش که کلوپ هدایت این تیم را برعهده داشته، توانست آرسنال را شکست دهد. البته آخرین باری که لیورپول در چهار بازی متمادی موفق به شکست توپچی‌ها شدند، به فاصله سال‌های 1996 تا 1998 بازمی‌گردد. در بازی بین این دو تیم در تاریخ لیگ برتر در 90 دقیقه، تاکنون 17 گل رد و بدل شده است. شاگردان کلوپ در فصل گذشته در مصاف‌های رودررو با شش تیم بالای جدول عملکرد قابل قبولی داشتند و از 10 بازی انجام شده موفق به کسب 20 امتیاز شدند. لیورپولی‌ها از این منظر از پنج تیم دیگر لیگ جزیره موفق‌تر عمل کرده‌‌اند. در صورتی که لیورپول در این بازی گلی دریافت نکند، این اولین بار از سال 2013 است که از ابتدای فصل توانسته در آنفیلد کلین‌شیت کند. در میان بازیکنان کنونی لیورپول، سانه عملکرد درخشانی مقابل آرسنال داشته است به طوری که در مقابل این تیم سه گل و دو پاس گل را از خود بر جا گذاشته است. سانه همچنین در صورت گلزنی در این بازی می‌تواند پس از روبی فاولر و دانیل استوریچ به سومین بازیکن این باشگاه تبدیل شود که در سه بازی نخست فصل موفق به گلزنی شده است. روبرتو فرمینیو، دیگر بازیکن لیورپول است که در بازی‌های گذشته مقابل توپچی‌ها موفق به زدن سه گل شده است.

در طرف مقابل گرچه دست ونگر برای انتخاب بازیکنان خود در مقایسه با کلوپ بازتر است، اما آرسنال بدترین عملکرد را مقابل شش تیم بالای لیگ برتر داشته و از 10 بازی انجام شده، پنج بازی را با شکست پشت سر گذاشته و تنها 9 امتیاز به دست آورده است. آرسنالی‌ها همچنین در 13 بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ جزیره، نتیجه هشت بازی را واگذار کرده است. پیتر چک، دروازه‌بان آرسنال در تمامی بازی‌های لیگ برتر که مقابل لیورپول بازی کرده، 26 گل دریافت کرده است. این دو تیم ساعت 21 امشب درحالی به مصاف هم می‌روند که لیورپول در دو بازی گذشته با یک پیروزی و تساوی، چهار امتیاز به دست‌ آورده و در مقابل آرسنال یک شکست و یک پیروزی به دست آورده است.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها