مردی که به دلیل اختلاف مالی با حجره‌دار تهرانی، برادرزاده 20 ساله او را ربوده بود، در آزادشهر بازداشت شد. متهم درصدد بود در جریان نقشه این آدم‌ربایی 960 میلیون تومان اخاذی کند که ناکام ماند و پلیس در جست‌وجوی همدستان فراری اوست.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۴۰

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش پسری 20 ساله با حضور در کلانتری 11 آزاد شهر استان گلستان از چهار مرد به اتهام آدم‌ربایی شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: عمویم از حجره‌داران معروف میدان میوه و تره‌بار تهران است، او مدتی پیش با مردی که در استان گلستان از عمده‌فروشان میوه بود، آشنا شد. آنها با هم معامله‌های کاری داشتند. این در حالی بود که مدتی بعد آنها با هم اختلاف حساب پیدا کردند.

وی افزود: او یک روز به تهران آمد و من را در خیابان دید و همراه افرادی که با خود آورده بود، کتکم زدند و دست و پایم را بستند و با خودرویی ربودند. آنها بعد از طی مسافتی مرا به خانه ویلایی حوالی آزادشهر برده و در آنجا زندانی کردند. تهدیدم می‌کردند که باید عمویم به آنها در قبال آزادی‌ام، پول بپردازد در غیر این صورت بلایی سر من می‌آوردند.

گروگان نجات یافته گفت: من یک شبانه روز گروگان آنها بودم و این افراد زمانی که نتوانستند از عمویم اخاذی کنند و پی بردند او به دادسرای جنایی تهران رفته و ربوده شدن مرا به مرجع قضایی و نیز پلیس آگاهی خبر داده، دست و پایم را باز کرده و مرا در خیابان رها کردند.

همزمان با ثبت گفته‌های این مرد، پرونده برای ادامه تحقیقات و صحت ماجرا، در اختیار ماموران پلیس امنیت عمومی استان گلستان قرار گرفت.

تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که ماموران با استعلام پلیس آگاهی تهران و دادسرای جنایی متوجه شدند ماجرای این آدم‌ربایی صحت دارد و متهمان تحت تعقیب پلیس هستند.

با مشخص شدن این ماجرا، ماموران پلیس امنیت عمومی استان گلستان همراه تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی آزادشهر تحقیقات برای دستگیری طراح اصلی آدم‌ربایی و همدستانش را آغاز کردند تا این که کمتر از 24 ساعت عامل اصلی این گروگانگیری در یکی از میادین شهرستان آزادشهر شناسایی شد و پیش از این که فرصتی برای فرار پیدا کند، بازداشت شد.

طراح اصلی این آدم‌ربایی با انتقال به پلیس امنیت بازجویی شد و درباره انگیزه‌اش به افسر تحقیق گفت: من با عموی پسر گروگان، معامله‌هایی در تهران انجام داده بودم که همین باعث شده بود با هم دچار اختلاف حساب شویم. در جریان این درگیری مالی، او خودروی مدل بالای مرا نزد خود نگه داشته بود تا اختلاف مالی حل شود. من هم به قصد انتقام‌گیری تصمیم گرفتم برادرزاده مرد حجره‌دار را گروگان بگیرم.

وی افزود: با ربودن برادرزاده او و انتقال وی به آزادشهر، درتماس با عموی او اعلام کردیم باید در قبال آزادی برادرزاده‌اش 960میلیون تومان بپردازد که او پولی پرداخت نکرد. ما هم زمانی که متوجه شدیم پلیس تهران در جست‌وجویمان است و ماجرای آدم‌ربایی لو رفته، بناچار گروگان را در آزادشهر رها کردیم و متواری شدیم.

با اعتراف این متهم، برای او قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند آدم‌ربایی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها