بازگشت زلاتان چالش یا فرصتی برای منچستر

چند ماه پیش و در جریان مسابقات لیگ اروپا، زلاتان ابراهیموویچ مصدوم و پس از چند روز اعلام شد که باید حدود 9 ماه خانه‌نشین شود، بسیاری این موضوع را مطرح کردند که ستاره 35 ساله سوئدی به پایان دوران حرفه‌ای خود رسیده و باید با همین مصدومیت از دنیای فوتبال خداحافظی کند، اما روند آماده‌سازی که زلاتان طی چند ماه اخیر طی کرده و اخباری که در چند روز گذشته در مورد او منتشر شده، کاملا عکس این ماجرا را نشان داد. درحالی که تا چند ماه پیش از چند باشگاه آمریکایی و حتی میلان به عنوان مقصد بعدی او یاد می‌شد، حالا گفته می‌شود زلاتان در آستانه بازگشت به اولدترافورد است. با این حال، بازگشت او به جمع شیاطین سرخ می‌تواند یک فرصت باشد یا تهدید.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۹۹

همه بخوبی می‌دانند که زلاتان بازیکنی فوق‌العاده است، اما ژوزه مورینیو فصل گذشته و در اولین سال حضور خود روی نیمکت منچستر این موضوع را بیش از هر فرد دیگری احساس کرد. او اگرچه بازی‌های پایانی من یونایتد در لیگ جزیره و لیگ اروپا را از دست داد، اما به ثمر رساندن 28 گل با پیراهن قرمز منچستر نشان داد که تا چه اندازه می‌تواند بازیکن سرنوشت‌سازی باشد. در صورتی‌که او قرارداد جدیدی با منچستر امضا کند، آنگاه مورینیو برای اولین بار از زمان حضورش در این باشگاه چهار مهاجم در اختیار دارد.

دو بازی اخیر لیگ برتر نشان داده که مورینیو که مرد نخست خط حمله خود را شناخته و امید اول گلزنی امسال تیم خود را لوکاکو می‌داند که با هزینه‌ای نزدیک به 70 میلیون یورو در تابستان از اورتون به این تیم آمد. وقتی مارکوس راشفورد و آنتونیو مارسیال را هم به این جمع اضافه کنیم، مشخص می‌شود که مربی شیاطین سرخ ممکن است در چینش نفرات اصلی با چالشی جدی روبه‌رو شود.هر دوی این بازیکنان در زمان مورینیو در سمت چپ بازی کرده‌اند، اما بخوبی می‌توانند در مرکز خط حمله نیز بازی کنند. مارسیال طی دو بازی اخیر، عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشته و در طرف مقابل راشفورد نیز در مقایسه با سال گذشته، پیشرفته ملموسی داشته است. مورینیو از فلینی نیز در این مدت در زمانی استفاده می‌کرد که تیم از حریف خود جلو بود و آمدن او در اواخر بازی باعث نگه داشتن نتیجه به نفع یونایتدها می‌شد. حالا با آمدن زلاتان، مورینیو برای این‌که بتواند این مساله را مدیریت کند، باید به پلان b خود تکیه کند؛ برنامه‌ای که می‌تواند متضمن موفقیت او در آینده باشد.

زلاتان در کنار لوکاکو می‌‌تواند پویایی بیشتری به خط حمله منچستر بدهد و با توانایی فوق‌العاده این دو بازیکن در نبردهای هوایی، طرفداران منچستر می‌توانند بزودی شاهد خط حمله دوران طلایی الکس فرگوسن باشند. مورینیو با در اختیار داشتن این بازیکنان می‌تواند پشت سر لوکاکو و زلاتان از چهار یا حتی پنج هافبک استفاده کند که این مساله می‌تواند بیش از پیش بر قدرت منچستر بیفزاید.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها