ابراهیم حقیقی معتقد است گرافیست‌های جوان چنان سهل‌انگار شده‌اند که به جای این‌که بروند اصل اثر را در مکان درست آن بیابند، سراغ اینترنت می‌روند و همه تصاویر با کیفیت پایین رایج در اینترنت به پوستر تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۵۳۶۹

به گزارش فارس، ابراهیم حقیقی گرافیست باسابقه کشورمان که دبیری بخش پوستر جایزه هنری قلب تهران را برعهده دارد، گفت: با توجه به زمان کافی که طراحان گرافیک برای ارسال اثر به این جایزه داشتند، انتظارم بالاتر از آثاری بود که فرستاده‌اند.

او ادامه داد: مشکلی که برای جوانان طراح گرافیک به وجود آمده، کلی است. تعدادی از آنان شرکت‌کننده حرفه‌ای مسابقات و جشنواره‌ها شده‌اند یا طرحی آماده دارند یا با عجله طرحی می‌زنند و بدون این‌که پرس‌و‌جو کنند و کارشان را به یک معلم نشان دهند، طرح را به جشنواره می‌فرستند.

این پیشکسوت گرافیک اظهار کرد: منطقه 12 تهران که بدرستی قلب تهران نامیده می‌شود ظرفیت بسیار زیادی برای کارکردن و طراحی گرافیک دارد و آثار تصویری زیادی در معماری، کاشیکاری، نماها، درها، پنجره‌ها و... وجود دارد. اگر به دنبال الگویی برای تزئینات تهران باشیم، اگر هنوز چیزی باقی مانده باشد، در این منطقه است، اما طراحان گرافیک جوان به این موارد نگاه نکرده‌اند. چنان سهل‌انگار شده اند که به جای این‌که بروند اصل اثر را در مکان درست آن بیابند، سراغ اینترنت می‌روند. یعنی موضوعی را که نیاز دارند و تزئیناتی را هم که برای پوستر می‌خواهند، فوری در اینترنت جست‌وجو می‌کنند و همه تصاویر با کیفیت پایین رایج در اینترنت به پوستر تبدیل می‌شود. این معضل گریبان طراحان گرافیک جوان را گرفته است.

شهرداری منطقه 12 تهران نخستین جایزه هنری قلب تهران را از 7 تا 22 شهریور در نگارخانه موزه ملی ملک برگزار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها