اگر کشوری در معادلات سیاسی امروز از توانمندی نظامی برخوردار نباشد، قابلیت ایستادگی در مقابل دشمنان را ندارد. در معادلات سیاسی امروز دنیا، ‌قدرت‌ها در تلاش هستند اگر کشوری بخواهد مستقل باشد و در مقابل آنان بایستد، آن کشور را زمین‌گیر کنند، ‌لذا تنها عامل بازدارنده در مقابل آنان، رسیدن به توان دفاعی بالا در کشور است تا اجازه مداخله به قدرت‌های حاضر در منطقه و خارج از آن را ندهد.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۹۱

البته غربی‌ها برای رسیدن به اهدافشان در این زمینه از ابزار مختلف بهره می‌گیرند و تلاش می‌کنند با طرح اتهامات مختلف، جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند که یکی از آنها ابزار ایران‌هراسی است.

غرب می‌داند ایران در کنار تقویت توان دفاعی خود قصد کشورگشایی و حمله به کشوری را ندارد و تمام توان کشور برای بازدارندگی به کار برده می شود، اما با این حال سعی می‌کنند سایر کشورهای منطقه را نسبت به توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران بترسانند.

البته ایران از طریق ابزار دیپلماسی تلاش کرده پروژه ایران‌هراسی را ناکام کند و باید توجه داشت پشتوانه چانه‌زنی بالا در دیپلماسی فعال کشور نیز از طریق قدرت دفاعی به دست آمده و امنیت را نیز با خود همراه کرده است.

ایران همواره تاکید کرده ظرفیت‌های دفاعی و توان موشکی، خط قرمز نظام و ملت ایران بوده و ظرفیت‌های موشکی و دفاعی ایران غیرقابل مذاکره است و نباید هیچ گونه مذاکره‌ای در این خصوص انجام گیرد چراکه هیچ کشوری درخصوص توان دفاعی خود اصلا حاضر نیست با هیچ کشوری مذاکره کرده و حتی کوچک‌ترین معامله‌ای انجام دهد.

بحث موشکی ایران مربوط به توان دفاعی کشور است و این توان به عنوان قدرت بازدارندگی است تا کشور مورد تجاوز دشمنان قرار نگیرد. بنابراین به هیچ کشور و قدرتی اجازه نخواهیم داد حاشیه‌ای را در کنار آن مطرح کنند.

منشا قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی سلاح هسته‌ای یا سایر سلاح‌های نامتعارف نیست. نظام مقدس جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده ایران اسلامی به هیچ عنوان به سمت و سوی دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهد رفت؛ چراکه فتوای رهبر معظم انقلاب، حرمت شرعی ورود به ساخت سلاح کشتارجمعی را دارد و غرب به خوبی می‌داند وقتی در ایران برای ساخت سلاح کشتارجمعی و سلاح هسته‌ای حرمت شرعی وجود دارد، قطعا ما به آن سمت و سو نخواهیم رفت و سخنان آنها تنها بهانه‌گیری است، از این رو باید هوشیار بود و به خط قرمزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل کرد.

در جمهوری اسلامی ایران کسانی که در عرصه نظامی کشور وارد شدند روحیه انقلابی، جهادی و بسیجی داشتند و بر اساس شعار ما می‌توانیم اهداف نظام را پیش ببریم و این مساله می‌تواند در سایر حوزه‌ها نیز به کار گرفته شود.

محسن کوهکن - نماینده مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها