از چند ماه گذشته، توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر سر در خانه‌ تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر، کاشی ماندگار نصب شده است. این کاشی، دوشنبه (23 مرداد) بر سر در خانه‌ عباس کیارستمی نصب شد.
کد خبر: ۱۰۶۲۸۳۵

این کاشی، هفتمین کاشی ماندگار بود که بر سر در خانه‌ کارگردان سرشناس سینمای ایران، عباس کیارستمی با حضور حمید قادری، خواهرزاده او نصب شد. پیش از این، سر در خانه هنرمندانی چون ایران درودی، جواد مجابی، ناصر مسدودی و... این کاشی نصب شده بود.

به گزارش ایسنا، قادری در حاشیه نصب این کاشی، این اقدام سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را ارزشمند دانست و افزود: ارزش این کار در آن است که کاشی‌ها بر سر در خانه آن‌دسته از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر که در قید حیات هستند نیز نصب می‌شود و به این وسیله از فرهیختگان در طول زندگی‌شان تجلیل به ‌عمل می‌آید.

خواهرزاده‌ این کارگردان با بیان این که کیارستمی یک کارگردان بزرگ بود و حق زیادی به گردن سینما دارد، اضافه کرد: برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی برای پررنگ‌تر نشان دادن فعالیت‌های خود از هنرمندان تجلیل می‌کنند، اما ارزش و ویژگی نصب کاشی ماندگار بر سر در خانه مشاهیر و هنرمندان در آن است که سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری حقی برای خود ایجاد نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها