وزرا به مشکلات اساسی توجه نکرده‌اند

دکتر حسین راغفر اقتصاددان اصلاح‌طلب در نشست بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: بررسی آنچه در قالب برنامه از سوی وزرای پیشنهادی ارائه شده، نشان می‌دهد اغلب آنها به گرفتاری‌های اساسی کشور توجه نداشتند و برنامه‌های آنها مجموعه حرف‌های تکراری و کپی برنامه‌های وزرای قبل است. ما اکنون گرفتاری‌های اساسی داریم که این وزرا به آنها پاسخ نداده‌اند.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۶۶

به گزارش ایسنا، عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه الزهرا ادامه داد: اکنون سه گروه قوه مجریه، مقننه و بخش خصوصی با یکدیگر در تعامل دائمی و حافظ منافع این سه گروه هستند و به این ترتیب منافع عموم مردم قربانی می‌شود. این مجموعه عنوان اقتصاد رفاقتی دارد و مادامی که به این مساله پاسخ داده نشود، بسیاری از مسائل شوم مملکت ما برطرف نمی‌شود.

راغفر تاکید کرد: هیچ یک از برنامه‌های وزرا به اصلی‌ترین مشکلات کشور کوچک‌ترین عنایتی نداشتند. اقتصاد ما و گلوگاه آن در دست کنگره آمریکاست. تا زمانی که بشدت وابستگی به نفت داریم، در معرض تهدید قدرت‌های خارجی هستیم. با این وجود می‌بینیم در هیچ کدام از برنامه‌ها اشاره‌ای به این مشکلات نشده است. راغفر ادامه داد: در برنامه‌های پیشنهادی اشاره‌ای به اصلاحات ساختاری و نهادی نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها