اردبیل، میزبانی شایسته برای رقابت‌های والیبال است

داستان میزبانی دردامنه‌های سبلان

برتری ایران برابر کره جنوبی و چین در رقابت‌های والیبال انتخابی جهان فارغ‌از نتیجه خوبی که برای والیبال ایران به‌همراه دارد از منظر دیگری هم قابل توجه است. فدراسیون والیبال برای نخستین‌بار رقابت‌هایی در این سطح را به یکی از شهرهای ایران واگذار کرد که با برگزاری چند روز از این بازی‌ها در اردبیل باید به میزبانی این شهر نمره قبولی داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۹۵

والیبال ایران با جهش مطلوب در تمام رده‌های سنی در این سال‌ها از رشد متوازن غافل نبوده است . توسعه زیرساختی نیز در کنار توجه به موارد فنی و اجرایی این فدراسیون، همواره مد نظر رئیس این فدراسیون با تیم مدیریتی اش بود. ساخت خانه والیبال تهران، همین طور احداث کمپ تمرینی بانوان از مهم‌ترین کارها در زمینه توسعه زیرساختی فدراسیون والیبال در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. میزبانی رقابت‌های جوانان در ارومیه و امروز برگزاری رقابت‌های انتخابی جهان در اردبیل نشان می‌دهد در این فدراسیون تمرکززادیی هم مورد توجه است و این‌گونه نیست که همه امکانات و ظرفیت‌های فیزیکی والیبال را فقط باید در تهران تجمیع کرد.

رقابت‌های انتخابی جهان در سالن شیک و مجهز اردبیل با ظرفیت 6000 تماشاگر، با میزبانی آبرومندانه از چهار تیم آسیایی همراه بوده تا جایی که قرار است اردبیل به عنوان الگوی فدراسیون والیبال برای میزبانی شهرهای دیگر در نظر گرفته شود.

امیل جبیر، ناظر ویژه کنفدراسیون والیبال آسیا در مورد میزبانی اردبیل از رقابت‌های والیبال انتخابی قهرمانی جهان گفت: من واقعا سورپرایز شدم، چون اردبیل امکانات خیلی خوبی در زمینه سخت‌افزاری دارد، ضمن این که حضور پررنگ هواداران اردبیلی در سالن مسابقات هم یک امتیاز مثبت به شمار می‌رود. اردبیل لیاقت میزبانی این مسابقات را داشت و هیچ مشکلی در زمینه میزبانی مشاهده نکردم.

محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان و سرپرست فدراسیون والیبال پس از بازدید از شرایط برگزاری رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان در اردبیل، گفت: ایران به دلیل سابقه و جایگاهی که در سطح جهان دارد، از اهمیت ویژه‌ای برای فدراسیون بین‌المللی والیبال و کنفدراسیون والیبال آسیا برخوردار است. خوشبختانه امکاناتی که در اردبیل ساخته شده است به ما کمک کرد علاوه بر تهران در اردبیل هم میزبان مسابقات باشیم. به اردبیلی‌ها قول می‌دهیم از این به بعد یکی از گزینه‌هایی که برای میزبانی‌ها به آن فکر می‌کنیم، اردبیل باشد.

داورزنی با اشاره به این که ایران تلاش می‌کند در آینده شرایطی فراهم شود تا مانند ایتالیا و لهستان مسابقات لیگ جهانی را برگزار کند، ادامه داد: این دو کشور لیگ جهانی را در شهرهای مختلف خودشان برگزار می‌کنند و ما هم باید به جایی برسیم که علاوه بر تهران، مسابقات یک هفته‌ای لیگ جهانی را در اردبیل، ارومیه و مازندران برگزار کنیم. لیگ جهانی والیبال معمولا در ماه‌های گرم سال برگزار می‌شود، اما اردبیل نشان داد حتی می‌توان در میانه‌های مرداد هم مسابقاتی را برگزار کرد بدون این که گرمای هوا آزاردهنده باشد. از طرفی اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری می‌تواند در مبادلات ورزشی مورد توجه قرار بگیرد.

قطر؛ آخرین حریف ایران

ایران با برتری مقابل کره جنوبی و چین راه صعودش را به رقابت‌های جام جهانی 2018 جهان هموار کرد. تیم ملی با احتساب پیروزی در بازی شب گذشته خود برابر قزاقستان از دل کوه‌های سبلان در اردبیل مسافر رقابت‌های قهرمانی جهان با میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان شد. ایران در مسابقه‌های والیبال انتخابی جام جهانی، تاکنون کره جنوبی، چین و قزاقستان را شکست داده است و در آخرین رویارویی برابر قطر به میدان می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها