نبرد قدرت، دنیایی برای تغییر و سرانجام کله فنجونی!؛

بازی‌های هفته

پیش‌نمایش قسمت بعدی از فرنچایز آنچارتد

ستـاره عوض می‌شـود

«آنچارتد: میراث مفقوده» به نوعی یک بسته الحاقی برای آنچارتد 4 است که به‌طور مستقل عرضه و اجرا خواهد شد. در این گیم، ظاهرا خبری از «ناتان دریک» نیست و صحنه اصلی در اختیار «کلوئی فِرِیزر» ـ از شخصیت‌های محبوب قسمت‌های قبلی ـ است. کلوئی به دنبال «عاج گانش» راهی هندوستان درگیر جنگ داخلی می‌شود. در این راه، مزدوری به نام «نادین راس» او را همراهی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۰۹
ستـاره عوض می‌شـود

این گیم به مثابه قسمت‌های قبلی از دید سوم شخص دنبال شده و درگیری‌های رویارو و مخفیانه از عناصرش خواهند بود. معما و عناصر پلتفرمینگ (سکوبازی) و راندن خودرو نیز از دیگر تجربه‌هایی است که در این گیم به بازیکن ارائه می‌شود.

شروعی تازه؟

پس از این‌که در قسمت چهارم از سری آنچارتد، یعنی A Thief’s End، پایان ماجراهای ناتان دریک را به تماشا نشستیم، تصور این‌که این سری باز هم به جلو حرکت کند چندان ساده نبود. اما سال گذشته و با معرفی The Lost Legacy معلوم شد «ناتی داگ» هنوز برای این سری برنامه دارد.

کورت مارگِنو، کارگردان این گیم می‌گوید: «از همان ابتدا برای ما روشن بود که آنچارتد به ناتان دریک محصور نیست. درست است ناتان هسته این سری بود، اما غیبت آن، فرصتی مهیا کرد تا به بقیه شخصیت‌هایی که چندان بهشان نپرداختیم فرصت درخشیدن بدهیم و از آنها نیز شخصیت‌هایی چندبعدی و پیچیده مثل ناتان دریک، اما با رنگ و بوی خاص خود بسازیم. مثلا ناتان گرایش خاصی به پهلوانی و فداکاری دارد، اما کلوئی خودخواه‌تر است و دغدغه اول او حفظ منافع خودش است. بازی در نقش چنین آدمی هم جاذبه خودش را دارد، هم به ما اجازه می‌دهد تازگی و انعطاف کارمان را حفظ کنیم. کلوئی دورگه است و نسبش از یک طرف به هند می‌رسد. از این رو، سوق دادن داستان وی به سوی خاک هند، فرصت‌های تازه‌ای برای داستان‌پردازی به ما می‌داد. کلوئی در این قسمت حقایقی را از گذشته‌اش و پدرش که باستان‌شناس بوده خواهد فهمید.»

بالغ‌تر از پدر

میراث مفقوده در ابتدا قرار بود فقط یک محتوای قابل دانلود باشد، اما با وسعت گرفتن پروژه تصمیم بر آن شد که به‌عنوان یک گیم مستقل عرضه شود. داستان آن بعد از افتادن هوس جویندگی گنج از سر ناتان دریک رخ می‌دهد. کلوئی به‌دنبال عاج گانش ـ شیء باستانی هندی بسیار باارزش ـ است تا از افتادن آن به دست جنگ‌افروزی بی‌رحم، موسوم به «آساو» جلوگیری کند. مقابله با سپاه آساو کار ساده‌ای نیست و از این رو، کلوئی از «نادین راس» کمک می‌گیرد. در طول این سفر پرخطر، ماجراهای زیادی پیش می‌آید که بعضی آنها را از هم دلخور و بعضی دیگر به هم نزدیک‌ترشان می‌کند. یکی از مراحل نمایش داده شده، در رشته کوه‌های گهات غربی اتفاق می‌افتاد. سازندگان در این باره سعی کرده‌اند از گیم اصلی
آنچارتد 4 هم یک قدم بیشتر بردارند. گهات غربی بزرگ‌ترین فضای بازی است که تابه‌حال توسط ناتی داگ برای سری آنچارتد ساخته شده است تا آزادی عملی بیش از پیش در اختیار بازیکنان قرار بدهد.

مانند آنچارتد 4، یک خودروی مجهز به سیم بکسل در اختیار بازیکن قرار خواهد گرفت که با آن می‌توان بسادگی در فضای گیم گشت و گذار کرد. فقدان دکمه‌ای برای دویدن، بعضا طی مسافت برای رسیدن به خودرو را ناخوشایند می‌کند. با این حال، فضای وسیع‌تر برای گشت و گذار را باید به فال نیک گرفت. البته مراحل داستانی به رسم آنچارتد حالتی خطی دارند که اصلا چیز بدی نیست.

مارگنو می‌گوید: «می‌خواستیم از حیث گیم‌پلی، پروژه‌ای عظیم‌تر بسازیم. فضای ماداگاسکار در آنچارتد 4 را به‌عنوان الگوی خود انتخاب کردیم، چراکه امتیازهای آنچارتد را به بهترین نحو به نمایش می‌گذاشت. بازیکن در آن قسمت می‌توانست به راحتی جست‌وجو کند، بی‌آن که هدف مشخصی داشته باشد. برای میراث مفقوده چنین فضایی را در نظر گرفتیم. می‌خواستیم رابطه کلوئی و نادین در لحظات غیرداستانی پخته‌تر شود.»

در مصاف تنوع

کلوئی و نادین در گهات غربی با تعدادی خرابه روبه‌رو می‌شوند که هر کدام قبل‌ها به یاد یکی از خدایان هند باستان برپا شده است. این خرابه‌ها گاهی بر اوج کوه و گاهی لابه‌لای راهروهای تنگ و صخره‌ای قرار دارند. میراث مفقوده اسلحه و گنجینه‌های به نسبت بیشتری برای یافتن دارد و همین انگیزه مضاعفی به بازیکن می‌بخشد تا بیشتر در دنیای این گیم غرق شود.

در دمویی که از مراحل این گیم نمایش داده شده، نقش این جست‌وجوها و لحظه‌های فرعی داستانی به زیبایی دیده می‌شود. می‌فهمیم نادین علاقه خاصی به میمون‌سانان دارد و در صحنه‌ای که البته تمایل و کاوش بازیکن را لازم دارد، بُعد شخصیتی تازه و دیدنی‌ای از او را به نمایش می‌گذارد.

کلوئی به دلیل حرفه‌اش که سرقت باشد، مهارت‌های خاصی دارد. مکانیک تازه‌ای برای باز کردن قفل‌ها در این گیم خواهید دید که اغلب پس از اجرای موفقیت‌آمیز به اسلحه، اشیاء عتیقه و چیزهای باارزش دیگر ختم خواهد شد. البته یافتن صندوق‌هایی که نیاز به باز شدن دارند هم خودش چالشی است که صبر و چشم دقیق می‌طلبد. بعضی از این صندوق‌ها در دل اردوگاه‌های دشمن هستند که البته کلوئی برای نفوذ به این مکان‌ها باید به همراه خود، نادین تکیه کند. طبعا نفوذ به این اردوگاه‌ها نیز از راه‌های متعددی ممکن است و بسته به سلیقه می‌توانید از حمله بی‌پروا یا حمله مخفیانه و حتی دوری کامل از دشمنان بهره بگیرید.

آن طور که به نظر می‌آید، میراث مفقوده که کمتر از یک ماه به عرضه آن مانده، برگ زرین دیگری در کارنامه ناتی داگ خواهد بود.

:Uncharted

The Lost Legacy

سازنده Naughty Dog

ناشر Sony Interactive Entertainment

سبک اکشن ماجرایی

پلتفرم PS4

تاریخ انتشار 31 مرداد 96

سیاوش شهبازی

ضمیمه کلیک جام‌جام

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها