هفته سوم لیگ برتر جذاب و تماشایی است

پرسپولیس به دنبال صدر استقلال در تکاپوی گل

مدافع عنوان قهرمانی به‌دنبال صدرنشینی است و نایب قهرمان به‌دنبال نخستین گل و نخستین برد در فصل جدید. به نظر می‌رسد باید برای یک هفته جذاب و پرهیجان خودمان را آماده کنیم؛ هفته‌ای که هر یک از 8 دیدار آن داستان خودش را دارد.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۹۴

نبرد غول‌کش‌ها

رقابت‌های روز جمعه لیگ با انجام 4 بازی همزمان آغاز می‌شود که یکی از داغ‌ترین‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی آبادان، دیدار صنعت نفت و پدیده است! این دیدار را می‌توان نبرد غول‌کش‌های لیگ هم نامید. صنعت نفت در هفته اول تیم پرادعای استقلال را شکست داد و پدیده هم در هفته دوم، با 4 گل سپاهان پرستاره را از پیش رو برداشت.گرچه صنعت نفت هفته گذشته در آخرین ثانیه‌ها مغلوب سایپا شد اما بازی جمعه شب در آبادان است برزیلی‌های فوتبال ایران در ورزشگاه خودشان راحت امتیاز نمی‌دهند.

به‌دنبال اولین امتیاز

بازی‌های هفته سوم با دیدار گسترش فولاد ـ سپیدرود رشت در تبریز آغاز می‌شود. جدال دو تیم بدون برد لیگ هفدهم که در همین دو هفته نخست روی هم رفته 11 گل خورده‌اند.سپیدرودی‌ها اولین بار است که حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کنند اما برای تیم‌های تبریزی این بدترین شروع آنها در تاریخ لیگ برتر است. هم گسترش و هم تراکتورسازی هر دو بازی نخستشان را واگذار کرده‌اند و امروز در تبریز همه منتظرند تا ببینند این روند تا چه زمان ادامه دارد.

خط تیره خاص

بازی دوم هفته جدال استقلال خوزستان و سایپا در اهواز است. هر دو تیم 4 امتیازی هستند و جزو 8 تیمی که هنوز طعم شکست را نچشیده‌اند. با این حال خط تیره‌ای که جلوی گل‌های خورده استقلال خوزستان دیده می‌شود، فعلا یکی از ارزشمندترین خط تیره‌های جدول لیگ است. استقلال خوزستان، که بیشترین تغییرات را در فصل نقل و انتقالات داشت، تنها تیم لیگ هفدهم است که هنوز گلی دریافت نکرده.

این درحالی است که آبی‌ها هم در مقابل تراکتورسازی و هم در بازی با استقلال تهران، بارها دروازه‌شان تهدید شد.

تکرار سوپرجام

بعد از 20 روز دوباره پرسپولیس و نفت در دیدار تکراری سوپرجام. 30 تیر ماه بود که این دو تیم به‌عنوان قهرمانان لیگ و جام حذفی به مصاف هم رفتند تا قهرمان سوپرجام را معرفی کنند. آن بازی را پرسپولیس برانکو 3 بر صفر برد، آنهم در شرایطی که فقط یک روز از سرمربیگری حمید درخشان در نفت می‌گذشت و او حتی اجازه نشستن روی نیمکت را هم نداشت. حالا در این 3 هفته نفت تیمی بهتر از آن تیم دست و پا بسته بازی سوپرجام است.

آنها در دو هفته آغازین لیگ ابتدا 2 بر یک سپیدرود را بردند و بعد در اهواز فولاد را با تساوی متوقف کردند. دیگر تفاوت عمده این بازی با دیدار سوپرجام میزبانی ورزشگاه تختی به جای ورزشگاه آزادی است. از چمن یک دست آزادی در بازی امشب خبری نیست.

پس پرسپولیسی‌ها نباید از تیمشان انتظار یک برد پرگل دیگر را داشته باشند. با این حال بردن کمترین خواسته هواداران از برانکو و شاگردانش است. تیم یک دست پرسپولیس که به قول حمید درخشان، با فاصله بهترین تیم حال حاضر لیگ است، با وجود کسب 2 پیروزی متوالی هنوز طعم صدرنشینی را نچشیده و امشب این فرصت را دارد تا با کسب سومین پیروزی، شانسش را برای صدرنشینی در پایان هفته سوم افزایش دهد.

جلالی در تنگنا

از دست دادن ستاره‌هایی چون گادوین منشا و سیامک نعمتی برای پیکانی که فصل گذشته یکی از خوب‌های لیگ بود، گران تمام شده است. بعد از گذشت دو هفته تیم مجید جلالی یکی از 7 تیم بدون برد لیگ هفدهم است و فردا برای خروج از این بحران فقط یک راه چاره دارد؛ پیروزی مقابل ذوب آهن در تهران. برای ذوبی‌ها شوک بزرگ از دست دادن قاسم حدادی‌فر بود. بهترین بازیکن دو فصل پیش لیگ برتر دوباره رباط صلیبی پاره کرد تا شاید برای همیشه مجبور به خداحافظی از فوتبال باشد.

شگفتی‌سازها در نقش جهان

چهارمین بازی همزمان روز جمعه بازی سپاهان و پارس جنوبی جم در ورزشگاه نقش جهان است. گاف بزرگ طلایی‌پوشان اصفهانی در هفته دوم (باخت 4 بر صفر آنها مقابل پدیده)، همه سپاهانی‌ها را برای هفته سوم به حالت آماده‌باش در آورد. آنها جمعه میزبان تیم شگفتی‌ساز لیگ برتر هستند. تیم پارس جنوبی جم. شاگردان مهدی تارتار در این دو هفته با کسب دو پیروزی پرگل، کل لیگ را غافلگیر کرده‌اند. روی کاغذ خیلی‌ها می‌گویند این هفته وقت آن است که ترمز پارس جنوبی کشیده شود، اما پارسی‌ها ثابت کردند اعتقادی به معادلات روی کاغد ندارند.

غیرقابل پیش‌بینی

غیرقابل پیش‌بینی. این تنها واژه ایست که برای بازی سیاه جامگان و فولاد می‌توان استفاده کرد. تیم مشهدی هفته نخست در خانه مقابل ذوب‌آهن متوقف شد، اما در رشت سپیدرود را شکست داد. فولادی‌ها اما با سرمربی جدیدشان پورموسوی هنوز طعم برد را نچشیده‌اند. این تیم که هفته نخست مقابل پرسپولیس شکست خورد و هفته دوم نیز در خانه مقابل نفت به تساوی رضایت داد، با این نتایج، حالا هم اکبر میثاقیان نمی‌خواهد در دومین بازی خانگی بازنده باشد و هم سیروس پورموسوی دوست ندارد همچنان روی نوار نبردن حرکت کند.

گل سرسبد بازی‌ها

هیجان در نقطه اوج. آخرین بازی هفته سوم می‌تواند جذاب‌ترین بازی باشد. جدال دو تیم مدعی استقلال ـ تراکتورسازی؛ دو تیمی که در این چند فصل اخیر بازی‌هایشان پر بوده از از هیجان و حاشیه. بازی جمعه شب هم از این قاعده مستثنی نیست. نایب قهرمان و تیم سوم لیگ شانزدهم، درشرایطی وارد هفته سوم لیگ هفدهم می‌شوند که خاطراتشان از آخرین برد در رقابتهای لیگ به هفته سی ام فصل گذشته برمی‌گردد.

البته برای تیمی چون تراکتورسازی که هنوز از حضور در فصل نقل و انتقالات محروم است، نبردن در دو هفته اول تاحدودی توجیه دارد، اما هواداران استقلال از علی منصوریان و تیمش انتظار ندارند با ادامه این روند ناامید‌کننده اجازه بدهند، رقیب سنتی‌شان پرسپولیس بیش از اینها از استقلال فاصله بگیرد.شعارهایی که برخی استقلالی‌ها در پایان بازی با استقلال خوزستان سر دادند هم دقیقا در همین راستا بود. استقلال با وجود خریدهای آنچنانی، تنها تیمی است که در دو هفته نخست موفق به گلزنی نشده است و حالا نه تنها برای رسیدن به گل از سوی هوادارانش تحت فشار است که در بازی با تراکتورسازی محکوم به برد است. در چنین شرایطی منصوریان باید تیمش را برای مقابله با تیم یحیی گل‌محمدی ارنج کند. این هفتمین تقابل این دو مربی است و فعلا یحیی 3 بر یک از منصوریان پیش افتاده است.

برنامه هفته سوم لیگ برتر

پنجشنبه 19 مرداد

گسترش فولاد سپیدرود (ساعت 18:15 در ورزشگاه بنیان دیزل)

داوران: حسن اکرمی، علی‌رضا ایلدروم و میریعقوب حجتی

استقلال خوزستان سایپا (ساعت 20:30 در ورزشگاه غدیر اهواز)

داوران: مهدی مرجان‌زاده، مهدی عالیقدر و حسن انتظاری

نفت پرسپولیس (ساعت 20:45 در ورزشگاه تختی تهران)

داوران: علی‌رضا فغانی، رضا سخندان و علی دودانگه

جمعه 20 مرداد

سیاه‌جامگان فولاد (ساعت 18:50 در ورزشگاه ثامن مشهد)

داوران: کمیل غلامی، محمدرضا ابوالفضلی و محمدجواد مداح

پیکان ذوب‌آهن (ساعت 20:30 در ورزشگاه شهدای شهر قدس تهران)

داوران: حمید حاج‌ملک، رحیم شاهین و قهرمان نجفی

سپاهان پارس جنوبی جم (ساعت 20:30 در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان)

داوران: مهدی سیدعلی، مهدی الوندی و براتعلی مولوی

استقلال تراکتورسازی (ساعت 20:45 در ورزشگاه آزادی تهران)

داوران: بیژن حیدری، حسن ظهیری و سعید قاسمی

صنعت نفت پدیده (ساعت 21 در ورزشگاه تختی آبادان)

داوران: پیام حیدری، محمدرضا منصوری و محمد راهی

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها