ساعت 23 و 15 دقیقه امشب، با دیدار رئال مادرید و منچستریونایتد در چارچوب سوپرجام اروپا هیجان دوباره به فوتبال اروپا برمی‌گردد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۶۶

سال گذشته که در همین روزها ژوزه مورینیو هدایت منچستر یونایتد را به دست گرفت، این تیم به هیچ وجه اوضاع و احوال خوبی نداشت و تنها دلخوشی طرفدارانش این بود که فان‌خال توانسته بود آنها را وارد لیگ اروپا کند، اما حالا اوضاع برای هواداران شیاطین سرخ تا حدود زیادی تغییر کرده است. یونایتدها در اولین روزهای مربیگری مورینیو توانستند لستر سیتی را در سوپر جام انگلیس شکست داده و قهرمان شوند. آنها سپس با غلبه بر ساوتهمپتون به قهرمانی جام حذفی انگلیس رسیدند و همین چند ماه پیش نیز با شکست دادن آژاکس در فینال مسابقات لیگ اروپا، سومین جام را بالای سر بردند. حالا آنها امشب در ورزشگاه فیلیپ دوم در اسکوپیه، پایتخت مقدونیه به دیدار رئال قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان می‌روند تا دیدار سوپر جام اروپا را برگزار کنند. مورینیو با موفقیت در بازی امشب می‌تواند جایگاه خود را در بین طرفداران یونایتد مستحکم‌تر از گذشته کند.

تیم‌های تحت هدایت زیدان و مورینیو درحالی امشب به مصاف هم می‌روند که شرایط متفاوتی را در فصل نقل و انتقالات تابستانی تجربه کرده‌اند. یونایتدها سعی کرده‌اند با آوردن چند بازیکن مطرح و کلیدی، تیم خود را در چند نقطه تقویت کنند. آنها در ابتدا برای تقویت خط دفاع خود به سراغ ویکتور لیندولف رفتند. آنها در ادامه در رقابت با چلسی در به خدمت گرفتن رومل لوکاکو پیروز شدند و خط حمله خود را بیش از پیش تقویت کردند. آخرین خرید موثر آنها، جذب نمانیا ماتیچ از چلسی بود تا کمربند میانی این تیم مستحکم‌تر شود. در نقطه مقابل رئالی‌ها برخلاف سال‌های گذشته تاکنون بازیکنان سرشناسی را وارد برنابئو نکرده‌اند و تنها نام تئو هرناندز و دنی سبایوس دیده می‌شود. از سوی دیگر آنها خروجی مهمی همچون آلوارو موراتا را هم داشته‌اند.

در این میان به نظر می‌رسد غایب مهم بازی امشب را می‌توان کریس رونالدو دانست. با توجه به حضور او در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها و دیر اضافه شدن وی به تمرینات پیش فصل، برخی رسانه‌ها طی چند روز گذشته اعلام کردند که احتمال دارد رونالدو در این بازی حضور نداشته باشد.

این دو تیم حدود یک هفته پیش نیز در جریان مسابقات کاپ بین‌المللی در آمریکا به دیدار یکدیگر رفتند که پس از تساوی یک بر یک، یونایتدها توانستند در ضربات پنالتی رئال را شکست دهند. در کنار حساسیت‌های فنی، این بازی می‌تواند دلایل شخصی نیز برای مورینیو داشته باشد. سرمربی سابق رئال به دنبال این است که به نحوی علاوه بر بالا بردن چهارمین جام، انتقامی نیز از باشگاه سابق خود بگیرد. البته این سومین بار است که مورینیو در کسوت مربیگری به فینال سوپر کاپ اروپا می‌رسد. او در سال‌های 2013 و 2003 به ترتیب با تیم‌های چلسی و پورتو به فینال این مسابقات رسیده بود که البته در هر دوی آنها شکست خورد. از سوی دیگر مورینیو را باید اولین مربی دانست که با سه تیم مختلف به این فینال می‌رسد.

منچستر تاکنون چهار بار به فینال لیگ اروپا راه یافته و تنها یک بار و آن هم در سال 1991 بود که توانست با شکست ستاره سرخ بلگراد، این جام را بالای سر خود ببرد. در مقابل رئالی‌ها سه بار در این فینال به پیروزی رسیده‌اند. رئالی‌ها در واقع طی چهار سال گذشته سه بار توانسته‌اند به فینال این مسابقات برسند. البته پرافتخارترین تیم‌های اروپایی در این زمینه میلان و بارسا هستند که هریک پنج بار قهرمانی در این جام دارند.

بازی امشب یازدهمین مصاف رسمی این دو تیم به شمار می‌رود. در ده بازی قبلی دو بار منچستریونایتد و چهار بار رئال مادرید پیروز شده است، ضمن این‌که از آخرین برد منچستر مقابل رئال چیزی در حدود 14 سال می‌گذرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها