گمانه‌زنی‌ها در مورد ترکیب کابینه دولت دوازدهم همچنان ادامه دارد و برخی اخبار حکایت از این دارد که ممکن است فهرست وزرایی که از سوی رئیس‌جمهور به مجلس معرفی می‌شوند با لیست‌های احتمالی که قبلا منتشر شده بود، تفاوت‌هایی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۶۹

بنابر اخبار رسیده، ظاهرا اسامی برخی اعضای کابینه در وقت اضافه تغییر پیدا کرده و ممکن است جابه‌جایی‌هایی در فهرست وزرا انجام شود.

در همین راستا برخی رسانه‌ها از شهین‌دخت مولاوردی به عنوان گزینه احتمالی وزارت آموزش و پرورش یاد می‌کنند و مدعی‌اند که علی زرافشان، فردی که پیش‌از این به‌عنوان گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای حضور در وزارت آموزش و پرورش از او یاد می‌شد از حضور در این وزارتخانه انصراف داده است.

البته الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران نیز در توییتر خود از شانس پایین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان خبر داده بود. وی نوشته که احتمالا دو سه نفر از وزیران پیشنهادی، موفق به کسب رای اعتماد از نمایندگان نمی‌شوند.

در عین حال، قاسم میرزایی‌نکو، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید هم در گفت‌وگو با انتخاب، ضمن ابراز رضایت از اسامی طرح شده به عنوان وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: براساس بررسی‌هایی که ما در فراکسیون امید داشتیم، هفت وزیر رفوزه شده و نمره خوب نیاوردند که خوشبختانه از این هفت نفر، پنج نفر معرفی نشدند.

وی یادآور شده کابینه‌ای که اخبارش رسیده، کابینه مورد قبولی است و به تفکر اعتدال نزدیکی و قرابت دارد.

همکاری مجلس با دولت

غلامرضا تاجگردون، نماینده مجلس شورای اسلامی هم در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به این‌که اشتراک‌های دولت و مجلس در مقایسه با دوره‌های گذشته بیشتر و هدف آنها مشترک است، گفت: مجلس نهایت همکاری را در دادن رای اعتماد به فهرست وزرای پیشنهادی خواهد داشت اما دولت باید در روش‌‌ها و رسیدن به اهداف در موضوعاتی مانند تعاملات بین‌المللی و رفع بیکاری با مجلس هماهنگ‌تر و نزدیک‌تر باشد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: فراکسیون‌های مختلف مجلس نشست‌هایی را با رئیس‌جمهور درباره کابینه دوازدهم و اولویت‌های این کابینه داشته‌اند و رئیس‌جمهور نیز از پیشنهاد‌های نمایندگان استقبال کرده اما در این نشست‌ها بحث مصداقی مطرح نشده و فقط راجع به کلیات صحبت شده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: اگر برای انتخاب وزرا میان مجلس و دولت لابی شکل می‌گرفت کار بررسی صلاحیت وزرا با سهولت بهتری انجام می‌شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها