مهندسان تسلا مطرح کردند

تردید در ایمنی خودروهای خودران

محققان با تغییراتی ساده در تابلوهای راهنمایی و رانندگی نشان دادند که می توان خودروهای خودران را به راحتی گیج کرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۰۸
فریب دادن خودروی خودران به راحتی آب خوردن!

به گزارش جام جم آنلاین از سیناپرس، خودروهای خودران یا همان خودروهایی که برای حرکت نیازی به حضور فیزیکی راننده ندارند این روزها مورد توجه شرکت های خودروساز و البته مشتریان قرار گرفته تا جایی که حتی شرکت هایی نظیر گوگل که اصولا خودروساز نیستند نیز وارد عمل شده اند.

کارشناسان صنعت خودروسازی همواره درباره یک نکته اساسی مربوط به این کلاس از خودروها ابراز نگرانی می کنند: ایمنی سرنشینان، عابران پیاده و خودروهای مجاور.

حالا و در تازه ترین تحول مربوط به این عرصه، محققان از امکان سردرگم کردن خودروهای خودران خبر می دهند آن هم به راحتی و تنها با ایجاد تغییراتی ساده در تابلوهای راهنمایی و رانندگی.

گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن توانسته اند با ایجاد یک سری تغییرات ساده در این تابلوها، خودروهای خودران را گیج کرده تا جایی که نتوانند در شرایط مختلف، تصمیمات اصولی اتخاذ کنند.

در یکی از این موارد محققان علائم درج شده بر روی تابلو را توسط برچسبهای ساده چاپ شده توسط رایانه تغییر داده تا جایی که الگوریتم تشخیص تصویر خودروی خودران با مشاهده آن به جای توقف کامل آن را به عنوان کاهش سرعت قلمداد کرد.

کارشناسان با اشاره به چنین خطاهایی به این واقعیت اشاره می کنند که باید فکر جدی به حال چنین احتمالاتی کرد چون در صورت تولید انبوه و استفاده مردم از این خودروها، درحالی که چنین نگرانی هایی درخصوص آنها وجود دارد، بروز هرگونه خطایی همچون یک فاجعه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها