جام جم آنلاین: در پی درگذشت "سید عبدالله نوری"، رهبر حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، دولت این کشور و رهبری این حزب، کمیته ویژه مشترکی برای مراسم تدفین و تشییع وی تشکیل داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۴

به گزارش ایرنا، رهبر نهضت اسلامی تاجیکستان بعدازظهر چهارشنبه براثر بیماری در سن سالگی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان درگذشت و دولت تاجیکستان، این مصیبت بزرگ را به مردم این کشور و اعضای این حزب تسلیت گفت.
"سید عبدالله نوری" که پیشتر رهبری اتحاد مخالفان دولت وقت تاجیکستان را برعهده داشت، از چهرههای سرشناس مذهبی و انقلابی این کشور بود و نقش کلیدی در آشتی ملی و برپایی صلح در این کشور داشت.
"محییالدین کبیری" عضو مجلس نمایندگان تاجیکستان و جانشین موقت نوری، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این کمسیون متشکل از "سعیدعبیدالله اف" رییس مجلس ملی تاجیکستان و برخی از مقامهای دولت این کشور و نیز اعضای رهبری حزب اسلامی تاجیکستان است.
کبیری با اشاره به شخصیت منحصر به فرد و جهانی عبدالله نوری گفت: درپی اعلام خبر درگذشت رهبری حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، مقامهای عالیرتبه تاجیکستان و مقامهای بینالمللی در این کشور، ضمن حضور در منزل وی، با اعضای این حزب و خانواده وی ابراز همدردی کردند و از اقصی نقاط جهان پیام تسلیت برای این حزب فرستادند.
"سرمدی پارسا" سفیرجمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان نیز به همراه دیپلماتهای ایرانی با حضور در منزل مرحوم نوری، این ضایعه بزرگ را به مسئولان حزب نهضت اسلامی، دولت و مردم مسلمان تاجیکستان تسلیت گفت.
جانشین رهبری حزب نهضت اسلامی تاجیکستان همچنین گفت: مراسم تشییع و تدفین رهبرفقید این حزب روزپنجشنبه با شرکت مقامهای لشکری و کشوری، دیپلماتها و مهمانان خارجی و اقشار مختلف مردم تاجیکستان برگزار میشود.
درپی پخش خبر درگذشت سید عبدالله نوری رهبر نهضت اسلامی تاجیکستان، گروههای زیادی از مردم شهر دوشنبه پایتخت این کشور تا پاسی از شب برای ادای تسلیت به منزل مرحوم نوری رفتند.
رهبر فقید نهضت اسلامی تاجیکستان دارای تالیفات زیادی است و از وی فرزند به یادگار مانده است. حزب نهضت اسلامی در زمان حاضر یکی از شش حزب رسمی تاجیکستان است و در انتخابات مجلس نمایندگان این کشور، دو کرسی از کرسی این مجلس را به خود اختصاص داده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها