به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به طور همزمان تعویض شد.
کد خبر: ۱۰۵۸۶۶۱

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صبح روز گذشته مراسم تعویض پوشش ضریح و پرچم گنبد حرم رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی و مسئولان عالی‌رتبه این سازمان و سرکشیک‌های حرم مطهر رضوی در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی اجرا شد.

در این مراسم خادمان بارگاه منور رضوی پس از طلوع آفتاب و اجرای مراسم قرآن‌خوانی از سوی حافظان حرم مطهر(صفه) و خطبه‌خوانی مخصوص، گروهی برای تعویض پرچم و گروهی برای تعویض پوشش ضریح مطهر حضرت ثامن‌الحجج(ع) اعزام شدند.

آیین نقاره‌نوازی و تعویض پوشش ضریح و پرچم متبرک گنبد حرم رضوی به طور همزمان در صحن انقلاب اجرا شد.

پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) همزمان در اعیاد و نیز شهادت‌ها تعویض می‌شود که به مناسبت ایام عزاداری و شهادت، رنگ آنها مشکی و در اعیاد و میلاد سبزرنگ می‌شود.

زائران 20 کشور خارجی در حرم مطهر رضوی

مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: زائران مسلمان از 20 کشور خارجی همزمان با دهه کرامت به حرم مطهر رضوی مشرف شده و از برنامه‌های این نهاد در اماکن متبرکه بهره گرفتند.

سیدجواد هاشمی‌نژاد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این زائران در قالب کاروان‌های پیاده و به صورت مهمان ویژه در برنامه‌های فرهنگی مدیریت امور زائران غیرایرانی از جمله شب شعر و جشن میلاد حضور یافتند.

وی بیان کرد: کاروان زیارتی از هرات افغانستان با حضور 55 نفر از عاشقان امام رضا (ع) در هشتمین روز دهه کرامت وارد حرم مطهر رضوی و مهمان آستان قدس رضوی شدند.

وی اظهار کرد: همزمان با دهه کرامت در مجموع 24‌برنامه فرهنگی متنوع ویژه زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی پیش‌بینی و برگزار شد که این ویژه برنامه‌ها به صورت مجزا برای کاروان‌های عرب زبان، اردوزبان و آذری زبان و همچنین کودک و نوجوان در نظر گرفته شده بود.

مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با دهه کرامت، سومین شب شعر بین‌المللی رضوی با عنوان «ضیافت رضوان» ویژه شعرا و ادیبان مسلمان از کشورهای آمریکا، یمن، عراق، سوریه، لبنان، نیجریه، گینه، پاکستان، بحرین، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان و آلمان با رویکرد معرفی امام رضا (ع)، نمادهای حرم مطهر، سیره سیاسی و اجتماعی امام رضا (ع) برگزار شد. هاشمی‌نژاد افزود: همچنین برای نخستین بار جشن مشترک ملیت‌های مختلف با محوریت حضرت رضا (ع) ویژه زائران غیرایرانی از 13 کشور مسلمان به صورت همزمان در حرم مطهر رضوی برپا شد. وی عنوان کرد: نشست‌‌های تخصصی تحت عنوان «صراط‌السوی» با موضوع تبیین آموزه مهدویت بر اساس تحولات روز جامعه معاصر در دهه کرامت با حضور زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها