رونمایی از آثار جدید رادیو نمایش در هفته کرامت

طی مراسمی که به همت اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش برگزار شد، رادیو نمایش از آثار جدید خود رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۹۷

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، در این مراسم که با حضور محمدرضا قربانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش، سردار حسین اسداللهی فرمانده لشکر عملیاتی 27 محمد رسول‌الله تهران، علی فروغی اصل رئیس بسیج صداوسیما و جمعی از مسئولان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو برگزار شد، از سه مجموعه نمایش رادیویی با محوریت موضوعی جریان‌های تکفیری رونمایی شد .

در ابتدای مراسم، محمدرضا قربانی مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش ضمن تبریک ایام دهه کرامت درخصوص این آثار گفت: موضوع دفاع مقدس از اولویت‌های موضوعی رادیو نمایش است که در طول سال به‌صورت مستمر به آن پرداخته می‌شود، اما موضوع جریان‌های تکفیری در رسانه مهجور واقع شده بود. بر همین اساس بنا بر پیشنهاد بسیج رسانه ملی، موضوع جریانات یمن، سوریه و گروه تروریستی پژاک در دستور کار قرار گرفت و با همت هنرمندان رادیو نمایش توانستیم پس از شش ماه فرآیند تولید از این سریال‌های رادیویی رونمایی کنیم .

علی فروغی‌اصل، رئیس بسیج رسانه ملی نیز ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار کرد: با توجه به سختی و فشردگی کار، باعث مباهات است که به این سرعت شاهد رونمایی تولید آثار نمایشی رادیویی از سوی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو بودیم.

وی تاکید کرد: اساسا کار هنری مشکلات‌و گرفتاری‌هایی دارد، بخصوص این‌که قرار باشد به مسائل اینچنینی بپردازد. در واقع این نوعی هنر در هنر است و قطعا هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو زحمت مضاعفی برای تولید این آثار کشیده‌اند.

فروغی افزود: یکی از کارهایی که عرضه آن در این روزها ساده شده، آثار دفاع مقدس است و خیلی‌ها از طیف‌های مختلف و با دیدگاه‌های متفاوت به آن پرداخته اند اما موضوع یمن، سوریه و عراق نیز که از مسائل روز اسلام است نیز باید مورد توجه قرار گیرد و تاکنون کار قابل ملاحظه‌ای در این حوزه‌ها انجام نشده است که بتوانیم برای آنها تجلیلی برگزار کنیم، اما به لطف الهی و همت هنرمندان رادیو نمایش، امروز شاهد رونمایی آثاری با همین رویکرد هستیم. در واقع اداره کل هنرهای نمایشی رادیو با هدف تولید نمایش‌هایی با این مضمون جبهه انقلاب را خط‌شکنی کرده است و امید داریم حرکت هنرمندان این مجموعه الگویی باشد برای سایر عرصه‌ها که آثار ارزشمندی در این حوزه‌ها تولید کنند.

سردار حسین اسداللهی، فرمانده لشکر عملیاتی 27 محمد رسول‌الله تهران نیز ضمن برشمردن دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان تاکید کرد: اتفاقاتی که امروز افتاد محصول حرکتی است که بیش از سه‌دهه گذشته بزرگوارانی چون جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان پیشقراول آن بودند. امروز که در این نمایش‌ها به جنگ 33روزه می‌پردازیم؛ هسته‌اش از همان موقع شکل گرفته است که همه اینها به ادبیات امام راحل ما برمی‌گردد و آن روزها وعده اش را داده بودند که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها