گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نیروهای نظامی ترکیه با عبور از خط مرزی، وارد شهر کوبانی (عین العرب) در شمال سوریه شده‌اند. در همین حال فرستاده ویژه ترامپ در ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش، اعتراف کرد ترکیه گذرگاهی برای ورود صد‌ها تروریست به سوریه بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۱۴

به گزارش خبرگزاری کردی هاوار نیوز، نیروهای ترکیه ساعت 18و30 دقیقه روز یکشنبه به‌وقت گرینویچ وارد منطقه‌ای از دو نقطه در غرب کوبانی شدند. این دو نقطه روستاهای بوبانی و سفتک در شهر کوبانی هستند. یگان‌های مدافع خلق کردهای سوریه هشدار داده‌اند اگر نیروهای ترکیه، شهر کوبانی را ترک نکنند به این اقدام آنها واکنش نشان خواهند داد.

نیروهای ترکیه توپخانه‌های خود را در روستای کلجبرین بین شهر أعزاز و شهرک مارع مستقر کرده و اقدام به حملات توپخانه‌ای به روستای منغ، دو روستای العلقمیه و عین دقنه در مناطق الشهبا می‌کنند. همچنین نیروهای ارتش ترکیه با خمپاره روستاهای شیخ عیسی، سموقه، تل مضیق در مناطق الشهبا و مرعناز در عفرین را هدف قرار دادند.

ترکیه در آگوست 2016 میلادی وارد شمال سوریه شد و عملیات سپر فرات را علیه گروه تروریستی داعش آغاز کرد.

ترکیه همچنین یگان‌های مدافع خلق کردهای سوریه را یک سازمان تروریستی و شاخه حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک می‌داند.

تلاش ترکیه برای ورود به شمال سوریه در حالی است که آمریکا یکی از نزدیک ترین متحدان ترکیه، این کشور را محلی برای عبور تروریست‌ها به سوریه می‌داند. فرستاده ویژه ترامپ در ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش اعتراف کرد، ترکیه گذرگاهی برای ورود صد‌ها تروریست به سوریه بوده است. به گزارش الاخباریه سوریه، «برت مک گورک» ضمن نادیده گرفتن حمایت‌های واشنگتن از تروریست‌ها در سوریه بار دیگر اذعان کرد ترکیه گذرگاه صد‌ها تروریست به سوریه برای پیوستن به گروه‌های تروریستی بوده است.

مک گورک روز پنجشنبه طی یک سخنرانی در اندیشکده‌ای در شهر واشنگتن تاکید کرد، ادلب به بزرگ‌ترین پایگاه شبکه القاعده تبدیل شده است.

وی افزود: ما موضع برخی از هم پیمانانمان را که چشمان خود را روی فرستادن سلاح و جنگجوی خارجی به منطقه می‌بندند، اشتباه می‌دانیم و شبکه القاعده از این موضوع استفاده کرده و این منطقه را به پایگاه خود تبدیل کرده است.

در رویدادی دیگر در رابطه با ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا، وزارت امورخارجه سوریه از شورای امنیت خواست تا مسئولیت خود را در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ایفا و جنایات ائتلاف بین‌المللی را علیه ملت سوریه متوقف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها