مهشید افشارزاده، بازیگر و کارگردان سینما در اظهارنظری از خانه سینما انتقاد کرد و افزود: این نهاد صنفی نتوانسته امنیت شغلی سینماگران را تامین کند.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۹۰

کارگردان فیلم «پنج ستاره» به سینماپرس گفت: زمانی که می‌خواستم فیلمی بسازم و کارگردانی را تجربه کنم، حدود ده سال برای گرفتن مجوز کارگردانی پشت صف ماندم اما امروز براحتی مجوز ساخت فیلم برای فیلمسازان اول صادر می‌شود و تهیه‌کننده است که می‌تواند با رجوع به وزارت ارشاد برای شخصی مجوز کارگردانی بگیرد.

این سینماگر ادامه داد: به نظر من خانه سینما به هیچ وجه نتوانسته از عهده وظایف صنفی خود بخوبی بربیاید و در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است. یکی از وظایف خانه سینما تأمین امنیت شغلی اعضاست که متأسفانه این امنیت شغلی برای سینماگران که براساس اساسنامه خانه سینما از وظایف این نهاد صنفی است، به هیچ وجه وجود ندارد.

بازیگر فیلم‌های عیار14 و دخترم سحر خاطرنشان کرد: امنیت شغلی تنها برای تهیه‌کننده‌های دولتی تأمین شده و متأسفانه با رانت و رابطه افراد بی‌تخصص بسیاری وارد سینما شده‌اند. او گفت: سال گذشته از بیمه تکمیلی کمک گرفتم، اما امسال از طریق دیگری که هیچ ربطی به خانه سینما ندارد برای بیمه اقدام کردم. بیمه خانه سینما را به این دلیل کنار گذاشتم که برای استفاده از بیمه تکمیلی سال گذشته دوندگی‌های بسیاری داشتم و باید مراحل زیادی را طی می‌کردم. به‌همین دلیل از داشتن این بیمه صرف نظر کردم و از طرفی برخورد افراد مسئول در بیمه خانه سینما بسیار بد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها