وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت حضور بموقع نیروهای اورژانس بر بالین بیماران و مصدومان، گفت: در کلانشهرهایی مانند تهران، تبریز، مشهد و شیراز، زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه با موانعی مانند ترافیک روبه‌رو است و موتورلانس‌ها به‌عنوان بیمارستانی کوچک، مجهز و پیشرفته، می‌توانند کمک زیادی به کاهش معلولیت و فوت بیماران کنند.
کد خبر: ۱۰۵۵۰۰۳

به گزارش جام‌جم، حسن هاشمی در حاشیه آیین رونمایی از 200 دستگاه موتورلانس جدید اورژانس در تهران، اظهار کرد: انتظار داریم با راه اندازی خدمات جدید در سازمان اورژانس کشور، علاوه بر کمیت به کیفیت خدمات نیز توجه شود و با ارتقای آموزش‌های نیروهای انسانی و هماهنگی بیشتر با اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی، زمینه آسایش و آرامش بیشتر مردم را فراهم کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی
32 پایگاه اورژانس هوایی در کشور، یادآور شد: امیدواریم که ظرف یک سال آینده بتوانیم 4 بالگرد ویژه اورژانس را در تهران راه‌اندازی کنیم و در مناطق حاشیه تهران که از نظر خدمات درمانی و تخت بیمارستانی، محروم هستند سرعت انتقال بیماران و مصدومان به مراکز درمانی را افزایش دهیم.

‌هاشمی با بیان این‌که براساس اهداف تعیین شده، باید زمان رسیدن اورژانس در کشور به بالین بیماران و مصدومان به کمتر از 10 دقیقه برسد، یادآور شد: خدمات جدید اورژانس مانند موتورلانس حتما ادامه پیدا خواهد کرد و منحصر به‌ تهران نخواهد بود، حداقل 500 دستگاه موتورلانس در شهرستان‌هایی که نیاز دارند و استفاده از آنها مقرون به صرفه است، توزیع خواهد شد و نهضت خدمت‌رسانی ادامه می‌یابد تا رضایت خاطر مردم به طور نسبی فراهم شود.

وضعیت اورژانسی اورژانس

وزیر بهداشت درخصوص وضعیت نیروی انسانی در سازمان اورژانس کشور نیز، گفت: فراهم کردن تجهیزات، آمبولانس و فضای فیزیکی به مراتب ساده‌تر از تامین نیروی انسانی و آموزش و نگهداری آنهاست و اورژانس از بخش‌هایی است که باید با محبت ترین و فداکارترین نیروها را داشته باشد و نیروهای این سازمان از دانش، مهارت و بویژه تجربه بالایی برخوردار باشند تا نیازهای درمانی مردم را در ساعات اولیه و حساس حوادث، پاسخ بدهند.

هاشمی تاکید کرد: دولت و مجلس به سازمان اورژانس کشور کمک کنند تا بتواند از امتیاز نیروی انسانی پایدار، با انگیزه، باتجربه و با دانش و مهارت بهره‌مند شود تا فقط به خدمت و محبت به مردم فکر کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اورژانس کشور حداقل به 7000 نفر نیروی انسانی نیاز دارد و شاید مردم باور نکنند اما افرادی را در اورژانس می‌شناسم که ماهانه 500 ساعت کار می‌کنند و با شرایط دشواری روبه‌رو هستند و امیدوارم که دولت و مجلس در این زمینه کمک کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: امیدواریم که در کنار توسعه زمینی، هوایی و دریایی اورژانس، شاهد کمک به پرسنل اورژانس نیز باشیم زیرا انسان‌های شریفی هستند و می‌توانند در لحظات سخت مردم، نقش مهمی داشته باشند.

وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: برای پنج سال آینده حداقل به 45 بالگرد اورژانس نیاز داریم و در اورژانس دریایی نیز کشتی‌هایی طراحی و خریداری شده‌اند اما سازمان اورژانس کشور به‌دنبال جایگزین کردن ناوگان فرسوده این سازمان با مجهزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات دنیا است و امیدواریم که ظرف دو سال آینده این اتفاق رخ دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها