مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از بیمه‌شدن هنرمندان صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این هنرمندان می‌توانند با مراجعه به ادارات میراث فرهنگی در شهرستان‌ها مراحل تشکیل پرونده خود را پیگیری کنند.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۴۰

به گزارش تسنیم ، محمود باقری اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس درباره بیمه صنعتگران صنایع‌دستی، هنرمندان صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند با مراجعه به ادارات میراث فرهنگی در شهرستان‌های استان مراحل تشکیل پرونده خود را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه حوزه صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد دارای قابلیت‌های چشمگیری است، افزود: در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی هر چه بیشتر در این بخش اقدام‌های لازم توسط مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی استان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکنون 9 هزار هنرمند صنایع دستی در استان شناسایی و ساماندهی شده است، عنوان کرد: پپیش‌بینی می‌شود که این آمار تا پایان امسال به حدود 11 هزار نفر افزایش یابد.

باقری با بیان اینکه تعدادی از هنرمندان صنایع دستی استان قبلا بیمه شده بودند، ابراز کرد: بیمه هنرمندان صنایع دستی برای متقاضیان جدید است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد امکان ایجاد چند فرصت شغلی با هزینه‌های محدود را از مهم‌ترین مزایای حوزه صنایع دستی عنوان کرد و گفت: صنایع دستی به عنوان یک فرهنگ غنی و اصیل در کهگیلویه و بویراحمد با زندگی مردم این استان عجین بوده و باید بیش از پیش حمایت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها