هزینه بازی دوستانه با تیم های بزرگ فوتبال جهان را وزارت ورزش می‌پردازد

حمایت تمام قد دولت از تیم ملی فوتبال

صعود زود هنگام تیم ملی به جام‌جهانی و برنامه‌ریزی کارلوس کی‌روش و حضور پر قدرت در روسیه 2018 این مجال را برای مسئولان ورزش فراهم آورده تا با فراغ بال به برنامه‌ریزی برای حمایت از تیم ملی بپردازند؛ مصداق آن خبری است که دیروز با این مفهوم از وزارت ورزش شنیده شد : حمایت تمام قد دولت از تیم ملی فوتبال.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۵۰

وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد، جلسات متعددی ظرف روزهای گذشته بین وزیر و مسئولان ارشد وزارت ورزش و جوانان و مدیران فدراسیون فوتبال برگزارشد که نتیجه آن، حمایت کامل دولت و وزارتخانه از برنامه‌های فدراسیون برای تقویت بیشتر تیم ملی و دیدار با تیم‌های فوتبال مطرح جهان اعلام شده است.

بنا بر این گزارش، آخرین دیدار ایران در مرحله انتخابی جام جهانی روسیه در گروه اول قاره آسیا روز 14 شهریورماه در استادیوم آزادی تهران خواهد بود و متعاقب آن برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران برای حضوری قدرتمند در دور نهایی جام جهانی آغاز می‌شود.

استفاده از ظرفیت دوستی با روسیه

حمیدرضا آصفی، مسئول ستاد هماهنگی برنامه‌ریزی جام جهانی 2018 در باره برگزاری نشست ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی جام جهانی 2018 روسیه و انتخابش به‌عنوان مسئول این ستاد به تسنیم گفت: شرایط برگزاری جام جهانی در روسیه با جام جهانی برزیل متفاوت است. نزدیک بودن روسیه به ایران باعث می‌شود، بتوانیم از ظرفیت‌های موجود بیشتر بهره ببریم که یکی از این ظرفیت‌ها رابطه خوب روسیه با جمهوری اسلامی ایران است. این مساله می‌تواند امکانات زیادی را در اختیار ایران قرار دهد و اگر به‌نحو مطلوب از این ظرفیت استفاده کنیم، در برنامه‌ریزی موفق خواهیم بود.

مسئول ستاد هماهنگی برنامه‌ریزی جام جهانی 2018 با اشاره به جلسه‌ای که با مسعود سلطانی‌فر برگزار شده است، گفت: علاوه بر جلسه‌ای که با وزیر محترم ورزش داشتیم، مهدی تاج هم جلسه‌ای را با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور داشته است.جهانگیری در این جلسه تأکید داشته همه ظرفیت‌ها به منظور برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای تیم ملی به کار گرفته شود.

وی گفت: برای برگزاری و هماهنگی بازی دوستانه مشکلی نداریم. همه تیم‌ها آماده برگزاری بازی دوستانه با ما هستند. شاید از نظر فنی، زمانی یا مالی مشکلاتی ایجاد شود، اما مشکل مالی بزودی حل خواهد شد. اکنون تنها دغدغه قرعه‌کشی جام جهانی است که باید مشخص شود.

اقدام زود هنگام برای انتخاب کمپ

در حالی که هنوز تکلیف اکثر تیم‌های صعودکننده به جام جهانی مشخص نشده است، کی‌روش دستیاران خود را به روسیه فرستاده تا بهترین کمپ را برای تیم ملی انتخاب کنند. کمپی که انتخاب می‌شود، کمپ اصلی ایران خواهد بود. یعنی ایران آنجا اردو می‌زند و سپس برای بازی‌های خود به شهرهای دیگر می‌رود. در حال حاضر بیشتر کمپ‌های تاپ روسیه در اختیار تیم ملی است چون عملا ایران رقیبی ندارد. مثلا در برزیل ایران برای گرفتن کمپ کورینتیانس با سه کشور رقابت کرد، ولی حالا چون تیم ملی خیلی زود به جام جهانی رفته، رقیب خاصی ندارد. کی روش هم در این‌باره گفته است: «قبل از این که بزرگان به روسیه بیایند، بهترین کمپ را انتخاب می‌کنیم.»

کی‌روش در کاخ کرملین!

قرار است مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی در تاریخ 10 آذرماه سال جاری در کاخ کرملین مسکو انجام شود. سرمربیان و مسئولان فدراسیون‌ کشورهای صعودکننده به این رقابت‌ها به مراسم قرعه‌کشی دعوت شده‌اند که کارلوس کی‌روش و احتمالا محمدرضا ساکت، جزو دعوت شدگان این مراسم خواهند بود. قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی از آن‌رو حائزاهمیت است که می‌تواند در برنامه‌های بعدی تیم ملی و برگزاری دیدارها و اردوهای تدارکاتی این تیم تاثیرگذار باشد. به احتمال زیاد یک ورک شاپ هم برای جام جهانی با حضور مربیان ملی و مسئولان ملی برگزار می‌شود.

تاج برای امضای قرار داد به مسکو می‌رود

رئیس فدراسیون فوتبال برای امضای قرارداد بازی دوستانه ایران و روسیه و همچنین هماهنگی برگزاری کمپ تیم ملی پیش از جام جهانی، راهی مسکو می‌شود.

دیدار دوستانه ایران و روسیه در حالی قرار است 18 مهرماه برگزار شود که برای رسمیت یافتن، ثبت در تقویم فیفا و البته مشخص شدن زمان دقیق و مکان این بازی باید قراردادی بین فدراسیون‌های دو کشور ثبت شود. رئیس فدراسیون فوتبال از همین‌رو سفری به مسکو خواهد داشت تا با رئیس فدراسیون فوتبال روسیه دیدار کند. تاج در این سفر برای برپایی کمپ تیم ملی پیش از جام جهانی در روسیه هماهنگی‌هایی انجام خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها