مهندسان موفق شدند با ایجاد تغییرات روی پهپاد Racer3 که در مسابقات DRL استفاده می‌شود، رکورد سرعت را با ثبت ۲۶۲ کیلومتر در ساعت جابجا کند.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۹۶
پهپادی با سرعت ۲۶۲ کیلومتر در ساعت که رکورد گینس را شکست + فیلم

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از زومیت، در سال‌های اخیر استارتاپ‌های مختلفی ایجاد شده‌اند که هدف آن‌ها ایجاد مسابقات هیجان‌انگیز و جذاب بین پهپادها بوده است. اما موفق‌ترین این استارتاپ‌ها، لیگ رقابت پهپاد (Drone Racing League) است که به‌اختصار DRL خوانده می‌شود. دست‌اندرکاران DRL موفق شده‌اند سرمایه‌ی خوبی جذب کنند و قراردادهای پخش تلویزیونی مختلفی با مؤسسات و کانال‌های تلویزیونی به امضا برسانند.

یکی از فاکتور‌های متمایزکننده و جالب در مورد DRL این است که این استارتاپ، پهپادهای اختصاصی خود را برای مسابقات توسعه می‌دهد. این پهپاد Racer3 نام دارد که تمام کنترلرهای پهپاد در لیگ از آن استفاده می‌کنند. این پهپاد علاوه بر سرعت بالا، بسیار چابک و مقاوم است. سرعت پهپاد مورد نظر در حالت معمول به ۱۲۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مهندسان در اوقات فراغت خود با تغییراتی که روی این پهپاد ایجاد کرده‌‌اند، موفق شده‌اند به سرعت‌های بسیار بیشتری دست یابند. این پهپاد که برای تأمین نیروی مورد نیاز خود از باتری استفاده می‌کند، موفق شده است به سرعت ۲۶۲ کیلومتر در ساعت دست یابد که از این‌رو، رکوردهای ثبت‌شده در کتاب گینس را جابه‌جا کرده است.

تیم توسعه‌دهنده‌ی این پهپاد به این نکته اشاره کرده است که نسخه‌ی بهبود یافته‌ی Racer3، حتی موفق شده به سرعت ۲۸۹ کیلومتر در ساعت نیز دست پیدا کند؛ هر چند این پهپاد در سرعت مورد نظر نتوانسته با استاندارهای گینس که طی کردن ۱۰۰ متر با این سرعت است، برابری کند؛ از این‌رو سرعت ۲۸۹ کیلومتر در ساعت برای Racer3 به‌عنوان رکورد جدید به ثبت نرسیده است.

از جمله‌ی مشخصات فنی پهپاد ریسر ۳ باید به بهره‌گیری از چهار ملخ در بالا اشاره کرد. وزن این پهپاد تنها ۸۰۰ گرم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها