افزایش سرقت آب و برق در استان ایلام

در فصل گرما در حالی شاهد افزایش مصرف آب و برق در استان ایلام هستیم که انشعابات غیرمجاز به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات استان هر سال بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۳۷۰

به گزارش مهر، معضل کم آبی طی سال‌های اخیر در استان ایلام ضرورت استفاده بهینه از منابع محدود آب را دوچندان کرده است در این بین علاوه بر فرسوده بودن شبکه‌های توزیع، انشعابات غیرمجاز از اصلی‌ترین عوامل هدر رفت آب در استان شمرده می‌شوند.

حاشیه شهرها و روستاها از جمله مهم‌ترین نقاطی هستند که بیشترین انشعابات غیرمجاز در آنها دیده می‌شود، ولی به‌رغم تذکرهای چندباره و به‌دلیل عدم برخوردهای لازم، بازهم شاهد سرقت انرژی در استان هستیم.

علاوه بر بحث آب، در بخش برق نیز متاسفانه معضل سرقت انرژی در استان نیز زیاد مشاهده می‌شود، این در حالی است که طی دو هفته اخیر به دلیل گرمای بیش از حد هوا مصرف برق استان از خط قرمز هم عبور کرد.

داراب بیرانوندی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در این باره اظهار کرد: متاسفانه معضل انشعابات غیرمجاز یکی از مهم‌ترین عوامل هدررفت آب در استان به‌شمار می‌روند. وی گفت: امسال طبق قانون مجلس، برخوردهای شدیدتری نسبت به افرادی که از این انشعابات استفاده می‌کنند، ابلاغ شده است.

نورالله تیموری، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام نیزاظهار کرد: یکی معضلاب جدی در روستاهای استان ایلام، بحث انشعابات غیرمجاز است که هر ساله آب و فاضلاب روستایی استان نسبت به جمع‌آوری تعداد زیادی انشعاب غیرمجاز اقدام می‌کند. وی بیان کرد: در همین سال جاری بیش از 230 انشعاب غیرمجاز آب روستایی در استان ایلام جمع‌آوری می‌شود.

در همین حال هادی شیرخانی، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ایلام، انشعابات غیرمجاز برق را در استان یکی از معضلات جدی استان ذکر کرد و گفت: متاسفانه این انشعابات غیرمجاز باعث تحمیل بار اضافی به شبکه توزیع برق استان می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها