5 نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند

دور جدید عملیات‌های استشهادی در فلسطین اشغالی

سه جوان فلسطینی صبح دیروز در یک عملیات شهادت‌طلبانه در نزدیک باب العامود در داخل صحن مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس، پنج پلیس رژیم صهیونیستی را زخمی کردند که دو نفر آنها به هلاکت رسیدند.
کد خبر: ۱۰۵۱۳۳۶

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی عملیات استشهادی جدید در قدس را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت این عملیات «از خط قرمز» عبور کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی نیز با شتاب‌زدگی اخبار مربوط به عملیات روز گذشته را پوشش دادند. کارشناسان عملیات روز گذشته فلسطینی‌ها را نقطه عطفی در جریان انتفاضه توصیف کردند. در همین حال کارشناسان مسائل فلسطین بر این باورند رژیم اسرائیل در صدد تلافی بر خواهد آمد و مانند گذشته مردم مبارز فلسطین را آماج حملات خود قرار خواهد داد.

در پی این عملیات استشهادی، رژیم صهیونیستی مسجدالاقصی را بست و آن را منطقه نظامی اعلام کرد. منابع اسرائیلی اعتراف کردند که جوانان فلسطینی با نیروهای پلیس اسرائیل درگیری نظامی داشته‌اند. جنبش‌های مقاومت با تبریک این عملیات از فلسطینی‌ها خواستند به سمت مسجدالاقصی حرکت کنند. روزگذشته رژیم صهیونیستی به مسلمانان اجازه برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی را نداد.

ادامه انتفاضه

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، در درگیری میان نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی با جوانان فلسطینی در داخل صحن مسجدالاقصی سه جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند و دو پلیس نیز کشته شدند. گفته می‌شود درگیری‌ها در قسمت ورودی باب الاسباط مسجدالاقصی روی داده است.

پلیس رژیم صهیونیستی بلافاصله همه ورودی‌های مسجد الاقصی را بست. ویدئوی تهیه شده از این عملیات به سرعت در شبکه‌های مجازی دست به دست شد و به فلسطینی‌ها روحیه تازه‌ای از مقاومت و امید به آینده داد. تاکنون بیش از 320 فلسطینی در جریان انتفاضه قدس به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند. درگیری میان نظامیان صهیونیست و فلسطینی‌ها طی روزهای گذشته در سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته است.

جنبش فتح فلسطین، اقدام رژیم صهیونیستی را در بستن مسجد الاقصی «رقت‌انگیز» خواند و آن را محکوم کرد. این جنبش همچنین از مسلمانان خواست برای ادای نماز وارد مسجد الاقصی شوند.

کمیته‎ مقاومت فلسطین نیز عملیات شهادت‌طلبانه در قدس را تهنیت گفت و آن را در پاسخ به حملات مستمر صهیونیست‎ها به مسجدالاقصی دانست.

جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین با صدور بیانیه‎ای عملیات «قهرمانانه» سه جوان فلسطینی را تبریک گفته و درباره حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و تلاش برای تقسیم آن هشدار داد.

جهاد اسلامی فلسطین افزود: حمله نیروهای رژیم اشغالگر قدس به مسجدالاقصی، تجاوزی خطرناک است که باید با قدرت و شجاعت با آن مقابله شود تا رژیم اشغالگر بفهمد که مسجدالاقصی خط قرمز است. جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، عملیات قدس واکنش طبیعی به «تروریسم اسرائیلی» بود. حماس همچنین در بیانیه خود بر ادامه انتفاضه فلسطینیان و پافشاری آنها بر گزینه مقاومت تأکید کرد.

عملیات روز گذشته ثابت کرد مقاومت هنوز در فلسطین حرف اول و آخر را می‌زند و صهیونیست‌ها به رغم همه حمایت‌هایی که از سوی کشورهای غربی و برخی رژیم‌های عربی می‌شوند، قادر نیستند امنیت را برای خود تضمین کنند، زیرا جوانان فلسطینی هر گاه اراده کنند، می‌توانند این امنیت را از اشغالگران صهیونیست بگیرند.

هراس اسرائیل

عملیات شهادت‌طلبانه روز گذشته، مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی را در شوک فرو برده است. مدت‌ها بود که سرزمین‌های اشغالی چنین عملیاتی را به خود ندیده بود. هر چند انتفاضه فلسطینی‌ها ادامه داشت، اما اغلب به‌صورت اقدامات فردی و با سلاح سرد صورت می‌گرفت. استفاده از سلاح گرم و مقابله با نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی، زنگ‌های خطر را در ارکان این نظام به صدا درآورد. به گزارش الجزیره، این سومین عملیات استشهادی در داخل بیت المقدس طی سه هفته گذشته است. با این حال این شبکه نیز تاکید کرد این نخستین عملیات مسلحانه در داخل مسجدالاقصی بوده است.

الیاس کرم، خبرنگار الجزیره در گزارش خود گفت، درگیری‌ها ساعت 7 و 15 دقیقه صبح به وقت محلی شروع شد و سه جوان به سمت نیروهای پلیس اسرائیل شلیک کردند. شبکه بی.بی.سی در گزارشی اعلام کرد: گفته شده که فلسطینی‌ها، سلاح‌های دست‌ساز به همراه خود داشته‌اند.

به گزارش النشره، بلافاصله بعد از انجام عملیات شهادت‌طلبانه جوانان فلسطینی در مسجد الاقصی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستور بسته شدن مسجدالاقصی را صادر کرد. نتانیاهو در سخنانی ضمن تروریستی توصیف کردن عملیات جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی گفت: «پس از رایزنی‌هایی که با شخصیت‌های امنیتی داشتیم، قرار شد امروز مسجدالاقصی بسته باشد.»

اقدام رژیم صهیونیستی بر بستن مسجدالاقصی بیانگر اوج ترس و هراس این رژیم از حضور مسلمانان در این مکان مقدس است. هر جمعه صهیونیست‌ها فقط به تعداد معدودی از نمازگزاران فلسطینی اجازه ورود به مسجدالاقصی را می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها