پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت بحرانی خلیج گرگان در صفحه اینستاگرامش کمپینی با شعار «من خلیج گرگانم، نجاتم دهید» راه‌اندازی کرد.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۹۴

خلیج گُرگان بزرگ‌ترین خلیج دریای خزر است که بر اثر پیشروی و گسترش شرقی رشته ساحلی شبه جزیره میانکاله در جنوب شرقی دریای خزر تشکیل شده‌ است. خلیج گرگان تنها خلیج دریای خزر در محدوده جغرافیایی ایران و استان گلستان است. خلیج گرگان در سال 1354 شمسی به عنوان نخستین مجموعه تالاب بین‌المللی جهان در فهرست تالاب‌های کنوانسیون رامسر به ثبت رسید.

«آشوراده» تنها جزیره ایرانی دریای مازندران که جزو نخستین مناطق زیست کره جهان ثبت شده نیز در این خلیج قرار دارد. رضا مروتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، چندی پیش به خبرنگاران گفته بود: اگر هرچه زودتر لایروبی دوره‌ای کانال‌های ورودی دهانه خلیج، بازگشایی کانال خزینی از طریق خاکبرداری و لایروبی، احداث سازه‌های حفاظتی سنگی محافظ کانال‌های ورودی و انتقال آب از دریا به خلیج انجام نشود، سونامی نمک و ریزگردها در راه گلستان است.

پرواز شخصی سردار

سردار آزمون بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان از اتریش راهی پاریس شد. به گزار فرارو او برای انجام یک کار شخصی راهی پاریس شده است. هنوز دلیل پرواز آزمون، آن هم با پروازی اختصاصی مشخص نیست، اما این موضوع می‌تواند شایعه‌های جدید در مورد او و پیشنهادهایش را جدی‌تر کند.

ملخ کمیاب

یک عکاس آماتور تصاویری از کمیاب‌ترین ملخ دنیا ثبت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از دیلی میل، این عکاس انگلیسی در نزدیکی شهر ایپسویچ انگلیس از ملخ‌هایی عکس گرفته که به دلیل نوع رنگشان بسیار مورد توجه هستند. جمعیت این نوع ملخ که رنگی صورتی دارد، بسیار کم است. رنگ این نوع ملخ به دلیل جهش ژنتیکی است، جهشی که باعث تغییر در رنگدانه‌های حشره می‌شود. رنگ این نوع ملخ باعث می‌شود تا به سرعت از سوی شکارچیان تشخیص داده شده و شکار شود. به همین دلیل جمعیت آنها بسیار کم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها