در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علیعسکری در همایش روز ملی صنعت و معدن گفت: بر این باوریم که با داشتن فعالان اقتصادی و صنعتی، اگر همه توانمندیهای کشور را در قالب اقتصاد مقاومتی تجمیع کنیم، با وجود تحریمها و فشارهای دشمنان، کشور ما میتواند از جمله قدرتهای بزرگ اقتصادی جهان شود.
رئیس رسانه ملی درباره راهبردهای صدا و سیما برای حمایت از تولید ملی و کالای داخلی گفت: یکی از اقدامات صدا و سیما، تصویرسازی زیبا از ملت، کشور و کالای ایرانی در نقاط مختلف جغرافیایی است و هماکنون به ده زبان پخش برنامه داریم که از شرقیترین تا غربیترین نقاط جهان را دربر میگیرد.
وی گفت: همه کسانی که راهبرد صادراتی دارند، راهبرد فرهنگی نیز دارند و تلاش میکنند تصویر ملتشان را زیبا جلوه دهند و در این زمینه نیز با شبکههای بینالمللی میتوان همکاری کرد و برای پیدا کردن بازارها میتوان از طریق کمیته مشترکی موضوع را پیگیری و از طریق رسانهها از آن حمایت کرد.
دکتر علیعسکری افزود: کار دیگری که میتوانیم انجام دهیم، انتشار رایگان تبلیغات صنعتگران و بنگاههایی است که اشتغال زیادی ایجاد کردند.
وی گفت: بسیاری از صنایع در این باره اعلام آمادگی کردند و هماکنون تیزر 40 شرکت رایگان پخش میشود تا کمک کنیم اشتغال این شرکتها پایدارتر شود و بتوانند محصولاتشان را به فروش برسانند.
دکتر علیعسکری افزود: اقدام دیگر شبکه ایران کالاست که شبکه اختصاصی برای تبلیغ و فروش بنگاههای متوسط و کوچک ایجاد شده که پخش آزمایشی آن شروع شده است.
رئیس رسانه ملی گفت: ما آماده هستیم که در تمام این زمینهها با وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت همکاری کنیم و این اهداف و راهبردهای بزرگ را از طریق حمایتهای رسانهای به سرانجام برسانیم.
دکتر علیعسکری افزود: کارهای اجتماعی بزرگ، کار میدانی و حمایت رسانهای میخواهد و ما در زمینه حمایت رسانهای آمادگی کامل داریم.
وی گفت: وظیفه خاص صدا و سیما فرهنگسازی برای کار و اشتغال و همچنین خرید کالای ایرانی است که موجب اشتغال میشود.
دکتر علیعسکری افزود: علاوه بر این موارد حمایت از بازارها و کسانی که متعهدند کالای ایرانی بفروشند از دیگر وظایف رسانه ملی است و ما آمادگی داریم که وزارت صنعت، معدن و تجارت فهرستی را به ما اعلام کند تا بتوانیم از صنایع در این باره حمایت کنیم.
وی گفت: همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برگزاری جشنوارهها و معرفی برترین افراد و بنگاهها، برترین چهرههای صنعتی و صادرکنندگان و فرهنگسازی در این باره از دیگر موضوعات جالب توجه است.
رئیس رسانه ملی با بیان اینکه آمادهایم برای محصولات ایرانی کار نشانسازی (برندینگ و برندسازی) کنیم، گفت: نیروهای قوی صنعتگر، پهلوانان میدان سازندگی کشور هستند.
دکتر علیعسکری افزود: نیروهای صنعتگر، خلاقترین، وزینترین، خدومترین و سازندهترین نیروهای کشور هستند که با این ویژگیها نقش آنها در توسعه اقتصادی کشور با اهمیت و تعیینکننده است.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه معمولا فعالان صنعتی کشور دانشآموختگان نخبه و هوشمند دانشگاههای معتبر کشور هستند که وارد میدان صنعت میشوند، افزود: این افراد بنگاههای صنعتی و اقتصادی ارزشمندی را راهاندازی میکنند که حیات صنعتی ما متکی به آنان است.
دکتر علیعسکری خاطر نشان کرد: مدیریت و اداره بنگاههای بزرگ و کوچک یک هنر تمامعیار است که احتیاج به مدیریت برجسته، هوشمندانه و هنرمندانه دارد.
رئیس رسانه ملی همچنین با تاکید بر اهمیت بالای توجه به بازار به عنوان شریان حیاتی اقتصاد کشور، تصریح کرد: حفاظت و صیانت از بازار وظیفه دولتهاست.
دکتر علیعسکری تاکید کرد: تحویل دادن بازار ملی به خارجیها، تحویل بخش حیاتی اقتصاد به خارجیهاست که نتیجه آن اضمحلال صنعت و اقتصاد کشور است.
وی با اشاره به موضوع قاچاق کالا و ارائه آمار و ارقام در این باره گفت: با شکل گرفتن قاچاق در یک کشور، امکان برنامهریزی در صنعت سلب میشود و صنعت را تا مرز سقوط پیش میبرد و موجب از بین رفتن آرامش و امنیت صنایع میشود.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به رهنمودهای موکد رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت مبارزه با قاچاق کالا، افزود: ایشان فرمودند جلوی قاچاق را بگیرید و آتش بزنید و این جمله بسیار سختی است، اما مدیران ما حق این مطلب را ادا نکردند.
دکتر علیعسکری تاکید کرد: قاچاق باید در کشور قطع شود تا بنگاههای ما مصون بمانند.
وی با بیان اینکه اگر از بازار ملی صیانت شد تولید ملی و اشتغال نیز صیانت خواهد شد، افزود: نگرانیها، دغدغهها و اشتیاقهایی در خصوص صنعت وجود دارد و ما مشتاقیم که جریان ویرانگر قاچاق در کشور قطع شود، واردات بیرویه کالا قطع و منطقی و معقول شود، کالای ساخت ایران رشد روزافزونی پیدا کند و خرید آن نیز در کشور ایجاد شود و همچنین هر روز توانایی تولیدی و رقابتی ملت ایران افزایش یابد و حجم صادرات غیرنفتی نیز افزایش یابد.
دکتر علی عسکری با تاکید بر اینکه مشتاقیم در کشور شغل پایدار ایجاد شود، گفت: باید تعریفی از شغل پایدار داشته باشیم تا جوانان تحصیلکرده شغل پایدار داشته باشند.
رئیس رسانه ملی حمایت همهجانبه از شرکتهای دانشبنیان را از راهبردهای رسانه ملی برشمرد و افزود: تامین مالی بنگاههای کوچک و متوسط در کشور ما نامفهوم و نامرتب است و باید تلاش کنیم که تامین منابع مالی آنها معقول و مرتب شود و این موضوع باعث ورود تودههای انبوه فناوران و صنعتگران به بازار کار خواهد شد. وی گفت: مشتاقیم که فساد اداری از بین برود و بنگاهها آسانتر و بهتر فعالیت داشته باشند. دکتر علیعسکری افزود: تناقض (پارادوکس) نفت و اشتغال باید مورد توجه دولتمردان و همگان قرار گیرد، زیرا اگر دوباره فروش نفت ما زیاد شود نگرانیم که این در آمد نفتی باعت کاهش تولید ملی و اشتغال در کشور شود.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»: