فلسطینی‌ها خواهان برکناری محمود عباس

نتایج نظرسنجی‌ای که اخیرا در کرانه باختری و غزه انجام شده، نشان می‌دهد اکثر فلسطینی‌ها، منتقد تشکیلات خودگردان فلسطین بوده و مخالف اقدامات تشکیلات خودگردان از جمله کاهش حقوق کارمندان در غزه و توقف پرداخت هزینه‌های برق غزه هستند.
کد خبر: ۱۰۴۹۳۰۴

به گزارش ایسنا و به نقل از الشرق‌الاوسط، در نتایج این نظرسنجی که از سوی مرکز پژوهش‌های سیاسی و مسیحی فلسطین واقع در رام‌الله با مدیریت خلیل الشقاقی و حمایت مالی وزارت خارجه آمریکا و صندوق‌های مالی اروپایی منتشر شد، آمده است؛ 84 درصد فلسطینی‌هایی که در این نظر سنجی شرکت کردند، در مقابل 10درصد موافق، مخالف اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین در توقف پرداخت هزینه‌های برق هستند.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد 88 درصد فلسطینی‌ها مخالف اقدام تشکیلات در کاهش حقوق کارمندانش در غزه هستند، 40 درصد نیز بر این باورند که این اقدام با هدف اعمال فشارهای اقتصادی بر ساکنان غزه اتخاذ شد تا به این ترتیب به مخالفت با حماس سوق پیدا کنند، 37 درصد نیز معتقدند اقدام مذکور در جهت مجبور کردن ساکنان غزه به پذیرش شروط تشکیلات برای آشتی اتخاذ شد. همچنین در این نظرسنجی مشخص شد نسبت کسانی که خواستار استعفای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هستند 62 درصد است، این آمار در کرانه باختری به 55 درصد و در غزه به 75 درصد می‌رسد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها