در بحث معرفی کابینه و تشکیل دولت دوازدهم رمز موفقیت دولت آینده کاملا بستگی به معرفی افراد شاخص با ویژگی ممتاز برای هیات وزیران دارد.
کد خبر: ۱۰۴۹۱۰۲
ضرورت پیشگیری از آفت سهم‌خواهی در کابینه

انتخاب وزرای کارآمد بدون نقص و عیب فنی و با یک ضریب اطمینان صددرصد، رمز موفقیت برای رسیدن به اهداف بلند پیش روی دولت آینده است.

رفع چالش های اقتصادی و مشکلات منطقه‌ای منوط به این است که هیات وزیران کارآمد، مسلط،‌ مصمم، توانمند، کارآزموده ، باتجربه و خستگی‌ناپذیر و با تحرک بالا برای کار انتخاب شوند. اگر میانگین سنی وزرا کمی پایین تر باشد، خوب است اما احترام به افراد باتجربه هم باید مورد توجه قرار گیرد.

در مجموع خیلی مهم است افرادی که همسو و هماهنگ با دستاوردهای انقلاب باشند در هیات دولت حضور داشته باشند.

کسانی که اعتقادی به مسیر انقلاب ندارند و خط مشی انقلاب با گوشت و پوست و خون آنها عجین نشده و باورهایشان همسو و هم‌راستا با هدف گذاری های نظام و انقلاب و رهبر معظم انقلاب نیست در صورت انتخاب در مسیر راه دچار مشکل خواهند شد و به هدف نخواهند رسید.

در کنار این مساله باید توجه داشت که سهم‌خواهی های سیاسی نیز یکی از مشکلاتی است که در ادامه مسیر شرایط را دشوار خواهد کرد. برای انتخاب وزرا کسانی باید تعیین شوند که هم از توان بالایی برخوردارند و هم در مسئولیت خود سیاسی‌کاری نمی‌کنند.

چنین افرادی در عرصه کار موفق تر عمل می‌کنند و تعامل بهتری با قوای دیگر دارند. تیم سیاسی آینده دولت باید بر محور شعارهای رئیس جمهور متمرکز شود و تامین معیشت مردم را وجه همت خود قرار دهد.

انتخاب کسانی که صرفا قصد سوار شدن بر امواج سیاسی را دارند و قصد تصاحب موقعیتی را داشته باشند و چند صباحی بر اریکه قدرت سوار شوند و با سرعت بتازند و مردم صرفا نظاره گر این قدرنمایی باشند زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

طبیعی است که دولت ها بعد از تشکیل، نگاه سیاسی دارند و سعی می‌کنند افراد همسو را کنار خود جمع ‌ کنند اما افرادی هم هستند که مصلحت کشور را به مصالح سیاسی خودشان می‌فروشند که در صورت حضور در دولت، وجودشان سمی برای کشور است.

مجلس به صورت مصداقی وارد انتخاب افراد نمی‌شود اما اگر افرادی صرفا با نگاه سیاسی انتخاب شوند قطعا با چالش مجلس روبه‌رو خواهند شد. در نقطه مقابل افرادی که توان بالایی برای خدمت دارند حتما مورد حمایت مجلس قرار می‌گیرند.

هدف مجلس موفقیت دولت است و موفقیت در رساندن کشتی نجات به ساحل در پرتو هدایتگری‌های رهبر معظم انقلاب است.

هر کسی با این ویژگی ها وارد عرصه انتخاب نمایندگی شود رای اعتماد بالایی را کسب خواهد کرد. البته ممکن است کسانی باشند که با رای ناپلئونی از مجلس رای اعتماد بگیرند اما در آینده با چالش‌های زیادی مثل سوال و استیضاح مواجه خواهند شد.

دکتر اکبر رنجبرزاده - عضو هیات‌رئیسه مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها